תביעה: האם זו הדרך של ‘הפניקס’ לחמוק מפיצוי נפגעת תאונת דרכים?

בית המשפט יצטרך לפסוק: האם הנהגת נהגה ללא ביטוח חובה, או שמא מדובר בתרגיל מכוער במיוחד של 'הפניקס' במטרה לחמוק מפיצויים?
שייע קליין
כ"ז כסלו התשפ"א / 13.12.2020 14:27

לפני כשלוש שנים נפגעה נהגת, תושבת קיבוץ במישור החוף בתאונת דרכים, על ידי טרקטור שלא נתן לרכבה זכות קדימה.

לטעת עו”ד ניל חברוני המייצג אותה, בימים אלה היא נפגעת שוב – והפעם על ידי חברת ‘הפניקס’ שביטחה את רכבה בביטוח חובה. לדבריו, חברת ‘הפניקס’ דחתה את התביעה בטענה כי האישה ביטחה את רכבה בחברה רק לאחר התאונה.

במסגרת כתב הגנתה הציגה חברת ‘הפניקס’ את פוליסת ביטוח החובה אותה מסרה האישה למשטרה בדווחה על התאונה, ושעליו מתנוסס גם מחיר האגרה המקובל להנפקת אישור שכזה – 30 שקלים.

לגרסת ‘הפניקס’, ולשיטתה, האישה רכשה את פוליסת ביטוח החובה ביום בו הגיעה לדווח על התאונה למשטרה, ביום שלאחר התאונה.

לדברי עו”ד חברוני, ‘הפניקס’ משקרת לבית המשפט ביודעין.

“היות ולאישה אבדה הפוליסה המקורית, היא נתבקשה להנפיק העתק של פוליסת ביטוח החובה למשטרה, אשר ידוע כי האגרה הנלקחת בגינו עומדת על 30 שקלים. מי מכיר חברת ביטוח המוכרת פוליסת ביטוח חובה לרכב ב-30 שקלים לשלושה חודשים?” טוען עוה”ד חברוני בתביעתו.

לדברי עו”ד חברוני, בעת התאונה, נהגה האישה ברכב משפחתי חדש, אשר הביטוח שלו הועבר אליו מרכב ישן של המשפחה אשר נמכר – והאישורים הנדרשים לכך הוצגו בפני בית המשפט.

התאונה התרחשה שלושה חודשים לאחר העברת הביטוח ובמהלכה הרכב והנהגת נפגעו. לאחר התאונה, כשהגיעה הנהגת להגיש תלונה במשטרה היא נדרשה להציג, בין היתר, את תעודת ביטוח החובה, היות וזו אבדה, היא נאלצה לבקש להנפיק העתק לתעודה – אותו מציגה הפניקס כראיה לתשלום הפוליסה לאחר התאונה.

בעקבות התאונה הנהגת נפגעה בעמוד השדרה הצווארי ובכתף ימין וסובלת ממגבלות המקשות עליה את התפקוד היומיומי בעבודתה ובמשק ביתה.

ד”ר משה לוינקופף, מומחה לכירורגיה אורתופדית, אשר מונה כמומחה מטעם בית המשפט, העריך את נכותה של התובעת בשיעור של 7.75% בגין התאונה.

לאור התנהלות חברת הביטוח, עו”ד חברוני מבקש מבית המשפט להורות לחברת הביטוח לפצות את הנהגת על כל נזקיה, ובנוסף לצרף לתשלום ריבית עונשית, עקב התנהלות חסרת תום לב.

התביעה נדונה בימים אלה בביהמ”ש השלום ברחובות.

חברת ‘הפניקס’ מסרה בתגובה: “מדובר בתביעת גוף בביטוח חובה, אשר קיימת בה בעיית כיסוי ביטוחי. הסוגיה מתבררת במסגרת בית המשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות