רופאי ‘לאומית’ שלחו למומחה רק 3 חודשים לאחר ששבר יד: הפך לנכה

רק שלושה חודשים לאחר ששבר את ידו נזכרו הרופאים לשלוח את תושב ראשל"צ בן 64 למומחה לכף יד • בשל העיכוב המיותר - נותר עם נכות קשה • תובע מיליונים
שייע קליין
כ"ז כסלו התשפ"א / 13.12.2020 10:46

תביעה נגד קופ”ח ‘לאומית’: רק אחרי שלושה חודשים של סבל וכאבים, השתכנעו רופאי קופת חולים ‘לאומית’ לשלוח תושב ראשון לציון, בן 64,  שנפגע בשורש כף היד, לבדיקת מומחה. אך בשל העיכוב החמור בטיפול, הפך האיש לנכה ומוגבל – כך לפחות נטען בתביעה בגין רשלנות רפואית אותה הגיש עו”ד מאור גלבוע, נגד קופת החולים.

התובע, בעל עסק לאספקת מוצרי נייר, נפגע בידו כאשר ניסה יחד עם עובד חדש, להעלות על המדרכה עגלה הידראולית ניידת. העגלה עלתה על רגלו, הוא מעד ובלם את נפילתו באמצעות ידיו, אך מיד אחר כך החל לחוש בכאבים עזים בידו הימנית הדומיננטית.

הגבר הגיע למרפאת קופ”ח ‘לאומית’ בה הוא חבר, ואובחן כסובל משבר בידו, ומשם הופנה לבית החולים אסף הרופא, שם גובסה ידו.

בתביעה שהגיש, ציין עו”ד גלבוע כי מצבו של התובע לא השתפר, והוא חזר שוב ושוב לקופת החולים: “בכל אותם ביקורים התלונן התובע על כאבים, לרבות אחרי הסרת הגבס, אך לדבריו, נאמר לו בקופה, שההחלמה לוקחת זמן”.

לטענת עו”ד מאור גלבוע, הרופאים ב’לאומית’ קבעו כי מדובר בשבר בשורש כף היד, אך חרף כך אף אחד מהם לא מצא לנכון לבצע צילום לידו השנייה, לשם השוואה.

בתביעה נטען כי רק לאחר שלושה חודשים מפציעתו, ורק לאחר שפנה מיוזמתו לרופאה נוספת ב’לאומית’, הופנה התובע למומחה בכירורגיית כף היד, אשר מצא כי מצבו של התובע חמור בהרבה, ושנגרמו לו נזקים בלתי הפיכים לשורש כף היד.

המומחה קבע, כי התובע יתקשה לבצע עבודות פיזיות בשארית חייו, והעריך את נכותו המשוקללת על פי הקריטריונים של המוסד לביטוח לאומי – בשיעור של 37%.

התובע חזר לקופת החולים, עם תוצאות הבדיקות ועם המלצה לעבור בדיקת MRI, אך למרות מצבו, הבדיקה לא אושרה. לטענת עו”ד גלבוע בקופת חולים ‘לאומית’ ניסו ככל הנראה לחסוך בבדיקות יקרות, אחרת אין שום היגיון בסירוב לבצע בדיקה מתבקשת שכזו.

לדבריו, לו היה נשלח התובע למומחה לכף יד באופן מיידי, ולו הבדיקות עליהן המליץ היו מתבצעות בזמן, ולא באיחור של חודשים – ניתן היה לתקן את הנזקים שנגרמו לתובע – וידו הייתה חוזרת לתפקוד מלא.

לתביעה צורפה חוות דעת של ד”ר אסתר ליפסקר, מומחית בכירורגית יד ובאורתופדיה, שקבעה כי העוצמה האמיתית של הפגיעה אובחנה רק שלושה וחצי חודשים לאחר תאונת העבודה, ואז היה מאוחר מידי לבצע ניתוח תיקוני-שיקומי: “האבחון והטיפול בשבר ובפגיעה הרצועתית, בשורש היד הימני, היו לקויים בחוסר סבירות, ורחוקים מלהיות מיטביים. לו אובחן בקופת החולים בצורה נכונה, לו הופנה לכירורג יד ולו בוצע ניתוח במועד, היה ניתן בסבירות גבוהה למנוע את הנכות שהתקבלה”.

התביעה, בסכום המקסימלי הנתון לסמכות בית המשפט (2.5 מיליון שקלים), מתבררת בימים אלו, בבית משפט השלום ברמלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות