ועדת החיסונים של ה-FDA אישרה את החיסון של ‘פייזר’

ועדה מקצועית של מנהל המזון והתרופות האמריקני, המורכבת מרופאים מומחים, קבעה ברוב גדול שהחיסון של 'פייזר' לקורונה בטוח ויעיל • האישור הרשמי יגיע בקרוב • מיד לאחר קבלת האישור יחל מבצע החיסונים הגדול בהיסטוריה • סקר בדק: כמה מהישראלים מוכנים להתחסן מיד?
תמי גיל
כ"ה כסלו התשפ"א / 11.12.2020 02:03

נקודת ציון היסטורית וחשובה בקרב נגד המגפה העולמית: ועדת החיסונים המקצועית של ה-FDA – מנהל המזון והתרופות האמריקני, המליצה הלילה (ליל שישי) לראשי הסוכנות להעניק אישור חירום לחיסון הקורונה שפיתחה  חברת פייזר.

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

הוועדה המקצועית במטה FDA במרילנד הצביעה על ההחלטה בתום דיונים ארוכים והצבעה דרמטית: כאשר 17 חברים הצביעו בעד האישור, ארבעה הצביעו נגד ואחד נמנע.

חברי הוועדה כולם הם מומחים בעלי שם, ללא מחויבות פוליטית וכאלה ששום שיקולים מסחריים מנחים אותם.

המהלך הוא השלב האחרון לפני שה-FDA ייתן את האישור הסופי להפצה רחבה של החיסון ברחבי ארצות הברית. אישור כזה עשוי להגיע בהמשך היום – וברחבי העולם יתחילו לחסן נגד נגיף הקורונה.

החוקרים והמומחים של הארגון צללו לפרטי פרטים – ולא רק לאלה הנוגעים לניסוי הקליני הסופי, אלא גם לפרטים הנוגעים לתהליך הייצור והפיתוח של החיסון, זאת כדי למנוע תקלות בהמשך.

ואכן התגלו מספר בעיות בדרך: ארבעה ממקבלי החיסון של פייזר לקו בשיתוק פנים זמני. השיתוק הזה היה כאמור זמני כיוון שהוא חלף כעבור זמן קצר, אך בחברה לא סיפרו על זה קודם.

בנוסף, ‘פייזר’ לא בדקה את יעילות החיסון בקרב בני 16 ו-17, אלא הסיקה לגביהם מהתוצאות שקיבלה בקרב בני 18-25 שהתחסנו.

חברת ‘מודרנה’, שהדיון באישור החיסון שפיתחה צפוי להתקיים בשבוע הבא, מתחילה לחסן צעירים יותר במסגרת הניסוי שלה כדי לענות בדיוק על השאלה הזו.

בבריטניה ובקנדה לא המתינו לאישור הרשמי, והחלו כבר לחסן.

גם בישראל נחתו כבר מאות אלפי חיסונים ביומיים האחרונים – מהמדינות הראשונות בעולם שזכו לקבל אותם מחברת ‘פייזר’, בזכות הקשרים של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מנות החיסון הראשונות שהגיעו הועברו למתקני האחסון המיוחדים – ומשם הם יופצו לקופות החולים ברחבי הארץ.

תאריך היעד לתחילת מבצע החיסונים בארץ הוא בעוד כשלושה שבועות, ב-27 בדצמבר, בקצב של 60 אלף ביום.

מנהלי קופות החולים נפגשו היום עם ראש הממשלה נתניהו – והודיעו שהם מוכנים להתחיל לחסן כבר בשבוע הבא, מיד לאחר אישור החיסונים על ידי ה-FDA.

בעקבות זאת, אמר ראש הממשלה כי ייתכן והאוכלוסייה תתחיל להתחסן עוד לפני תאריך היעד שהוגדר.

“מבצע חיסוני הקורונה הוא ללא ספק תקווה גדולה, אור בחג האורים”, אמר מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי. “אנחנו חתומים כרגע על הסכמים עם פייזר, מודרנה ואסטרה-זניקה ומנהלים משא ומתן עם חברות נוספות”.

לדברי מנכ”ל משרד הבריאות, במשרד יוקם גוף שיעקוב אחר קצב החיסון ותופעות הלוואי, שירכז את כל המידע הרלוונטי.

אולם, למרות הכאוס שמשרה המגפה בכל רחבי העולם כבר קרוב לשנה, הציבור עדיין מהסס להתחסן.

מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (חמישי) עולה כי רק רבע מאזרחי ישראל מוכנים להתחסן מיד, 23% השיבו – ודאי שיתחסנו, כאשר 26% מהעונים השיבו כי הם מעדיפים לחכות כמה חודשים לראות מה התגובות של מי שהתחסן בחו”ל.

מעבר לכך, 22% ענו כי הם ממש לא מעוניינים לקבל את מנת החיסון ו-20% מעדיפים לחכות שאחרים יתחסנו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות