סקר דיירקט פולס: לנתניהו יש 62 עם ‘גוש הימין’ – בלי גדעון סער

ש"ס עולה, גנץ מתרסק, ומרצ על גבול אחוז החסימה • בחברת הסקרים 'דיירקט פולס' מנתחים את תוצאות הסקר לאחר פרישת סער - ומדגישים: "סקרי השקה הם תמיד סקרים מפנקים" • לפי הסקר, קואליציה של סער, בנט, ליברמן וגנץ - יכולה למנוע ממשלה מנתניהו ולהקים ממשלת מיעוט
אריה ריבקינד
כ"ד כסלו התשפ"א / 10.12.2020 12:52

מסקר מנדטים חדש של חברת הסקרים ‘דיירקט פולס’ שפורסם היום (חמישי) עולה כי לו היו הבחירות לכנסת נערכות היום היה הליכוד בראשות נתניהו מקבל 28 מנדטים.

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

את המקום השני, עם 16 מנדטים כל אחת, חולקות מפלגתו החדשה של גדעון סער ומפלגת ימינה בראשותו של נפתלי בנט.

יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד צונחת ל-13 מנדטים, הרשימה המשותפת – 11 מנדטים, ש”ס – 10, יהדות התורה וישראל ביתנו – 8, כחול לבן מתרסקת ל-6 ומרצ  על גבול אחוז החסימה עם 4.

העבודה, עוצמה יהודית, גשר והבית היהודי – לא עוברות את אחוז החסימה.

לתוצאות הסקר צירפו ב’דיירקט פולס’ – חברת הסקרים שתמיד מזהה מגמות לפני כולם – ניתוח פוליטי של התוצאות:

הנה מגמות המנדטים שלנו המשקללות את סערת ה-48 השעות האחרונות:

סקרי השקה הם תמיד סקרים מפנקים, אבל בהחלט נכונים לשעתם. אפשר להיזכר ב-25 מנדטים של אבי גבאי, ה-24 של שלי יחימוביץ’ וכמובן ה-14 של בנט ושקד (שאתם דואגים להזכיר לנו, איך לא), אבל המבחן האמיתי איננו בטווח ההצהרה, אלא ביכולת העמידות והשחיקה לאורך זמן.

כולם מדברים על ה’מפץ בימין’ והתמודדות ש’טורפת את הקלפים’, אנחנו בדיירקט מנתחים את זה אחרת ובראייה לטווח הבינוני – ארוך.

כבר תקופה ארוכה שאנחנו מדברים על תהליכי העומק והשינויים המבניים שהימין השמרני יעבור בעידן שאחרי נתניהו, בדומה לתהליכים שעברו על מחנה השמאל והמרכז בעשור האחרון: ממפלגה מרכזית אחת, וותיקה וממוסדת, להובלה דו ראשית של מפלגות המורכבות מאישים ועמדות, כשמותג-העל כבר פחות חשוב.

נתניהו אולי לא מאפשר צמיחת יורש טבעי בתוך הליכוד, אבל בימין יש מספר מועמדים טבעיים להיכנס לנעליו. באופן פרדוקסלי, התהליך הטבעי הזה התעכב בשנים האחרונות דווקא בגלל הקרב המאוד אישי ויצרי שהשמאל והמרכז ניהלו ומנהלים נגד נתניהו.

והימין? הוא התכנס תחת המנהיג בזמן שמנסים לפגוע בו, כאשר בשמאל – מרכז נהוג להצטרף למחסלים עצמם. תשאלו את בני גנץ ועוד שורה ארוכה של ראשי מפלגת העבודה לדורותיה.

גדעון סער ונפתלי בנט דומים, אך מייצגים שתי אסכולות בימין שיהפכו בבוא העת למפלגות בינוניות שיירשו את מקומו של הליכוד המסורתי.

התייצבותם של שני מועמדים כאלה על קו הזינוק במערכת הבחירות הקרובה, מסמנת אולי את תחילת התהליך שעשוי לקחת מספר שנים, כאשר בסופו תתגבש הנהגת הימין לדור הבא.

אלו הם למעשה הפריימריס של כל מחנה הימין, שמחליפים את הפריימריס שהיו פעם בתוך מפלגת השלטון.

וכמו שכבר למדנו, תמיד יכול לנחות מחוץ למערכת כוכב חדש נוסף שיטרוף גם את הקלפים של שני אלו גם יחד.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריכים ה- 8 וה-9 בדצמבר 2020, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 1,189 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%+- בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות