מרקל כמעט בכתה בנאום לאומה הגרמנית: “המחיר 590 מתים ביום”

קנצלרית גרמניה היתה על סף דמעות כשנאמה נאום נרגש בפרלמנט: "אם יהיו לנו יותר מדי מפגשים כעת לפני החג, וזה יגרום לכך שזה יהיה החג האחרון שלנו עם הסבים והסבתות שלנו, זה אומר שעשינו משהו שגוי"
נתן פרל
כ"ד כסלו התשפ"א / 09.12.2020 23:35

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הגיעה היום (רביעי) אל סף דמעות כאשר הודיעה, בנאום שנשאה בפרלמנט הגרמני, כי לא תאפשר את קיום שווקי חגי הנוצרים והתנצלה בפני הסוחרים והאזרחים – וציינה כי מספר המתים הגבוה אינו מותיר לה ברירה.

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

“ככל שזה קשה, ואני יודעת כמה אהבה הושקעה בהקמת דוכני יין חם וופלים, זה לא תואם את מה שהסכמנו לגביו על לקיחת אוכל הביתה בלבד. אני מצטערת, אני באמת מצטערת מעומק ליבי, אך אם המחיר הוא 590 מתים מדי יום, זה בלתי מתקבל על הדעת מבחינתי”, הכריזה בפרלמנט.

חברי הפרלמנט הגיבו במחיאות כפיים סוערות על נאומה הנרגש.

היא הוסיפה: “כאשר המדענים מתחננים אלינו להפחית את המפגשים בינינו לאורך שבוע לפני שאנו מבקרים את סבא וסבתא ואנשים מבוגרים, אז אולי באמת עלינו לחשוב שוב האם בלתי אפשרי להתחיל את חופשת בתי הספר ב-16 לדצמבר במקום 19 לחודש. מה נאמר כאשר נביט אחורה לאירוע הזה שמתרחש פעם במאה שנה, אם לא הצלחנו למצוא פתרון לשלושת הימים האלו?”

היא סיימה את הנאום במילים: “אני רוצה לומר רק זאת: אם יהיו לנו יותר מדי מפגשים כעת לפני החג, וזה יגרום לכך שזה יהיה החג האחרון שלנו עם הסבים והסבתות שלנו, זה אומר שעשינו משהו שגוי”.

הגל השני היכה בעוצמה בגרמניה, עם מאות מתים מדי יום. החשש הוא כי מבוגרים רבים יידבקו במהלך חג הנוצרים, מה שהביא לנאום הבלתי שגרתי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות