הסקרים: לנתניהו אין 61 מנדטים בלי גדעון סער, בני גנץ מתרסק

שלושה סקרים שפורסמו בערוצי החדשות מעלים: המפלגה החדשה בראשות סער מחלישה את הליכוד וימינה ומרסקת את גנץ • סער מקבל בין 16 ל-18 מנדטים • כמה מנדטים לוקח סער מהליכוד? מה יקרה עם איזנקוט ושאשא ביטון מצטרפים? והאם יש אפשרות לממשלה בלי הליכוד?
אריה ריבקינד
כ"ג כסלו התשפ"א / 09.12.2020 20:22

יממה לאחר נטישת הליכוד:  מסקר מכון מדגם שפורסם בחדשות 12 עולה כי הנפגעים העיקריים מהמהלך של גדעון סער הם יו”ר ימינה נפתלי בנט ויו”ר האופוזיציה יאיר לפיד. גם הליכוד נחלשת בעקבות עזיבתו, בעוד בני גנץ כמעט ונמחק.

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

על פי הסקר, אם הבחירות היו נערכות היום – הליכוד היה זוכה ל-26 מנדטים, כשימינה נשארת המפלגה השנייה בגודלה עם 18 מנדטים.

למקום השלישי מגיע סער עם 16 מנדטים. יש עתיד-תל”ם, המפלגה הרביעית בגודלה, עם 15 מנדטים בלבד.

הרשימה המשותפת ממשיכה להיחלש בעקבות המאבקים הפנימיים ל-11 מנדטים.

ש”ס ויהדות התורה זוכות ל-8 מנדטים כל אחת, אחריהם נמצאים כחול לבן, ישראל ביתנו ומרצ שמקבלות כל אחת 6 מנדטים בלבד.

העבודה בראשות עמיר פרץ, הבית היהודי בראשות רפי פרץ ומפלגת גשר לא עוברות את אחוז החסימה.

אם אלה יהיו תוצאות הבחירות, הרי שהם יאפשרו את החלפת השלטון במידה ומפלגת ימינה, המפלגה של סער, יש עתיד-תל”ם, כחול לבן וישראל ביתנו ירכיבו קואליציה של 61 מנדטים, ללא נתניהו והחרדים.

הסקר הזה אמור להדאיג מאוד את בני גנץ ולהדאיג לא פחות את נתניהו ועדיין אין מגעים בין השניים. האינטרס של שניהם הוא לייבש את סער ובנט בחוץ, אולם כרגע אין ביניהם משא ומתן.

כיצד תשפיע הצטרפותם של איזנקוט ושאשא-ביטון?

במקרה שהרמטכ”ל לשעבר גדי איזנקוט וח”כ הכנסת מהליכוד יפעת שאשא-ביטון יחברו לסער במפלגתו החדשה – המפלגה תזכה ל-22 מנדטים. הליכוד לא נפגע משמעותית מהצטרפות של השניים ונשאר עדיין עם 26 מנדטים.

הנפגעים העיקריים ממהלך שכזה יהיו ימינה ונפתלי בנט שיירדו ל-16 מנדטים ולפיד שצונח עם יש עתיד ל-13 מנדטים בלבד. הרשימה המשותפת נשארת עם 11 מנדטים, ש”ס ויהדות התורה עם 8 מנדטים כל אחת, מרצ עם 6 מנדטים.

כחול לבן וישראל ביתנו מתקרבות לאיזור המסוכן עם 5 מנדטים בלבד.

כיצד תשפיע חבירה של סער ובנט?

במקרה כזה, רשימה אחת של מפלגת ימינה ומפלגתו של גדעון סער זוכה ל-32 מנדטים כשהליכוד נותר עם אותם 26 מנדטים. בפער משמעותי אחריה נמצאת יש עתיד בצירוף רון חולדאי עם 15 מנדטים. ש”ס ויהדות התורה נותרות עם אותם המספרים – 8, כחול לבן ומרצ עולות ל-7 מנדטים, ישראל ביתנו עם 6 מנדטים.

המשיבים לסקר נשאלו גם מי ראוי לדעתם לכהן כראש הממשלה.

המוביל בראש הוא נתניהו עם 29%, אחריו סער עם 16%, בנט עם 13%, לפיד עם 10% וגנץ, ראש הממשלה החליפי זוכה ל-5% בלבד.

כאשר מתמקדים בפילוח של מצביעי ימין בלבד, נתניהו עולה ל-43% מהמצביעים שחושבים שהוא הראוי ביותר לכהן כראש הממשלה, אחריו סער נשאר עם 16%, בנט עולה ל-21%. לפי מצביעי השמאל, 22% חושבים שלפיד ראוי לכהן כראש הממשלה, גנץ זוכה ל-13%, סער מקבל 18%.

הופכת לרביעית בגודלה

מסקר של פרופ’ קמיל פוקס שפורסם הערב בחדשות 13 עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום הליכוד כמעט לא נפגעה, ונותרת עם 28 מנדטים.

ימינה מאבדת שישה מנדטים לעומת הסקר הקודם ויורדת ל-16. כך גם יש עתיד-תל”ם, שמקבלים 16 – ירידה של שלושה מנדטים מהסקר הקודם.

מנגד, מפלגתו של סער תקבל 15 מנדטים.

הרשימה המשותפת יציבה עם 11 מנדטים, בעוד ש”ס ויהדות התורה מקבלות שבעה מנדטים לכל אחת.

גם ישראל ביתנו ומרצ שומרים על כוחם עם שבעה מנדטים, אך כחול לבן בשפל חדש, כאשר המפלגה של בני גנץ מקבלת שישה מנדטים בלבד.

העבודה, גשר, והבית היהודי – שוב לא עוברות את אחוז החסימה.

כעת, מפת הגושים מפוצלת לגוש נתניהו וגוש להחלפתו. ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם יו”ר ימינה נפתלי בנט, שלא תומך בו אבל לא שלל ישיבה איתו, והמפלגות החרדיות יקבלו 58 מנדטים.

בגוש להחלפת נתניהו נמצאים יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, סער שהכריז שהוא בא להחליף את ראש הממשלה, יו”ר יש עתיד יאיר לפיד, גנץ, מרצ והרשימה המשותפת – לגוש הזה 62 מנדטים. יש לציין כי בשבוע שעבר, לפני הודעת סער, גוש נתניהו עם אותם שותפים עמד על 65 מנדטים, לעומת הגוש להחלפתו שאז היה בלי סער – ועמד רק על 55 מנדטים.

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה כניסתו של סער משנה את התמונה: נתניהו שומר על כוחו עם 31%, מיד אחריו סער עם 16%, והפעם בנט נדחק מקום אחד אחורה עם 12% בלבד. לפיד עם 11% וגנץ רק עם 8%.

ימינה מאבדת 4 מנדטים

מסקר ‘כאן חדשות’ שתוצאותיו פורסמו הערב עולה, כי לראש הממשלה בנימין נתניהו אין 61 מנדטים להרכבת ממשלה בלי גדעון סער.

לפי הסקר, הליכוד בראשות נתניהו נשארת המפלגה הגדולה אך מאבדת מכוחה ביחס לתוצאות סקר כאן חדשות הקודם (31), ומקבלת 25 מנדטים.

מפלגת ימין בראשותו של גדעון סער, שהודיע אתמול על פרישה מהליכוד, מקבלת 18 מנדטים.

במידה שהרמטכ”ל לשעבר גדי איזנקוט ויפעת שאשא-ביטון יצטרפו לסער, לאחר שצביקה האוזר ויועז הנדל כבר הודיעו כי יצטרפו אליו, כוחה של מפלגתו של סער אף גדל ל-21 מנדטים לפי הסקר, והליכוד יורדת ל-23.

סער לוקח מנדטים גם משאר מפלגות הימין והמרכז: ימינה של נפתלי בנט מקבלת בסקר כאן חדשות הנוכחי 17 מנדטים (21 בסקר הקודם), יש עתיד-תל”ם מקבלת 15 מנדטים (17), כחול לבן מקבלת 7 מנדטים (9) וישראל ביתנו מקבלת 6 מנדטים (9).

ש”ס מקבלת 8 מנדטים (9) ויהדות התורה 7. הרשימה המשותפת ומרצ מקבלות 11 ו-6 מנדטים בהתאמה, כפי שקיבלו בסקר הקודם.

מפלגת העבודה, גשר, הבית היהודי ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה.

בתשובה לשאלה מי מתאים יותר לכהן כראש ממשלה מבין נתניהו וסער, 40% מכלל המשיבים לסקר בחרו בנתניהו ו-32% בחרו בסער.

בקרב מצביעי כחול לבן שהשיבו לסקר 61% בחרו בסער.

בתשובה בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ויו”ר ימינה בנט, 39% מהמשיבים בחרו בנתניהו ו-25% בחרו בבנט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות