השיוויון אושר בטרומית I הליכוד: ‘סער כבר שותף מלא של השמאל’

בצלאל סמוטריץ' תקף את ליברמן: "משלים עריקה סופית למחנה השמאל הקיצוני הפוסט-ציוני" • על הנדל: "‏מבין שעבור ‎הנדל 'ימין ממלכתי' זה להיעדר מהצבעה על הצעת חוק של בל"ד לביטול חוק הלאום. לא יועז, זה לא ימין ממלכתי ולא ימין בכלל"
אריה ריבקינד
כ"ג כסלו התשפ"א / 09.12.2020 17:04

מפלגת כחול לבן הצליחה הערב (רביעי)  להעביר במליאת הכנסת, בקריאה טרומית, את התיקון להוספת השיוויון לחוק יסוד כבוד האדם וחרותו.

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

החוק עבר ברוב של 56 תומכים מול 54 מתנגדים.

תמכו בו מפלגות כחול לבן, יש עתיד, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת. לחוק התנגדו הליכוד, ימינה, הסיעות החרדיות, השר יועז הנדל וח”כ צבי האוזר.

במפלגות החרדיות זועמים על ח”כ גדעון סער שהתחייב להצביע נגד חוק השיוויון ולבסוף נעדר מההצבעה. גם מיכל שיר לא הצביעה.

“גדעון סער הבטיח לנו שיצביע איתנו על חוק השוויון ורימה – הוא איבד אותנו”, אמרו  בש”ס וביהדות התורה.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ תקף את יו”ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שהצביע בעד חוק השיוויון: “‏אז ‎ליברמן הצביע עכשיו עם כל מפלגתו בעד ביטול אופיה היהודי של מדינת ישראל והפיכתה למדינת כל אזרחיה. משלים עריקה סופית למחנה השמאל הקיצוני הפוסט-ציוני”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב גם להצטרפותם של יועז הנדל וצבי האוזר למפלגתו של גדעון סער.

גם בליכוד תקפו הערב את גדעון סער ואת יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

“ליברמן וגדעון סער העבירו היום את ‘החוק לביטול חוק יסוד הלאום’ שמשמעותו ביטול חוק השבות והצפת ישראל במהגרים לא-יהודים שבסופו של דבר יהפכו את העם היהודי למיעוט בארצו. רק אתמול סער נטש את הליכוד והיום הוא כבר שותף מלא-מלא של השמאל”, אמרו בליכוד.

יו״ר סיעת ימינה, ח״כ איילת שקד: “חוק השוויון הוא חוק פוסט ציוני. בישראל היה מאז ומתמיד שוויון זכויות, בין אזרח לאזרח, יהודי או ערבי. החוק בא לערער על הזכויות הלאומיות של הקולקטיב היהודי”.

יו”ר סיעת כחול לבן, ח”כ איתן גינזבורג, שהעלה את הצעת החוק אמר: “רגע חשוב לכל מי שערכי השוויון והדמוקרטיה הם בבסיס הערכים שלו. הגיע הזמן שספר החוקים של מדינת ישראל יגיד סוף סוף – כן לשוויון, לא להפלייה. אמנם זו רק תחילת הדרך, והיא לא תהיה פשוטה, אבל אני מתכוון לעשות מה שניתן כדי שהליך החקיקה יתקדם עוד בכנסת הזאת”.

יו”ר כחול לבן בני גנץ היה מרוצה:  “גאה ומברך על העברת החוקים החשובים המקדמים את מדינת ישראל לעתיד שוויוני יותר ובטוח יותר עבור כל אזרחי ישראל ועבור זוגות צעירים בתחילת דרכם המושפעים ממשבר הקורונה הקשה כל כך הן בריאותית, כלכלית וחברתית. כחול לבן תמשיך לעשות הכל על מנת לקדם את החברה הישראלית להיות טובה והוגנת יותר עבור כולם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות