גוש הימין חוזר? הליכוד והחרדים תמכו בהצעת החוק של איילת שקד

שקד הציעה הצעת חוק שתאפשר למרכז לגביית קנסות לגבות את הפיצויים שנפסקים נגד טרוריסטים בבתי משפט צבאיים - בניגוד לעמדת שר המשפטים אבי ניסנקורן • גוש ימין התגייס לעזור והחוק עבר בקריאה ראשונה
אריה ריבקינד
כ"ג כסלו התשפ"א / 09.12.2020 14:26

הליכוד והחרדים הצטרפו בצהרים (רביעי) להצעה של ח”כ איילת שקד והצביעו בעד הצעת החוק שלה – שתאפשר למרכז לגביית קנסות לגבות את הפיצויים שנפסקים נגד טרוריסטים בבתי משפט צבאיים, זאת  בניגוד לעמדת שר המשפטים אבי ניסנקורן.

בעד החוק הצביעו 35 ח”כים, 24 התנגדו.

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

בנאומה אמרה שקד:  “בשנים האחרונות נוהגים בתי המשפט לחייב נאשמים שהורשעו בביצוע פיגועים שגרמו למוות או לפציעה, בפיצויים לקורבנות או למשפחותיהם, לצד עונשי מאסר.

“בעוד שבנוגע לפיצויים שהוטלו על ידי בתי משפט של המדינה, קיים מנגנון לגביית פיצויים אלה, מנגנון שכזה אינו קיים בקשר לפיצויים שהוטלו על ידי בתי המשפט הצבאיים ביהודה ושומרון. הבדל זה יוצר אפליה בלתי מוצדקת בין קורבן עבירה שעניינו נדון בפני בתי המשפט האזרחיים, לבין מי שהנאשם בפגיעה בו נשפט בפני בית משפט צבאי ביהודה ושומרון”.

היא הוסיפה: “בגלל שהרבה מתיקי הפיגועים נידונים על ידי בתי המשפט הצבאיים ביהודה ושומרון, נוצרת פגיעה נרחבת בקורבנות עבירה שנפסקו לטובתם פיצויים באותם בתי משפט, כשאין אפשרות מעשית לגבות את הפיצויים.

“לאור זאת, מוצע לתקן את הגדרת “בית משפט” בסעיף 1 לחוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, כך שיכלול גם את בתי המשפט הצבאיים באזור יהודה ושומרון.

“באופן זה, מנגנון גביית הפיצויים הקבוע בחוק יחול באופן שוויוני גם על קורבנות עבירה שנפסקו לטובתם פיצויים בבית משפט צבאי באזור יהודה ושומרון.

למעשה, בגלל שקיים קושי לגבות מהחייבים את הקנסות בשטחי הרשות, ניתן לגבות את אותו החוב על ידי קיזוז הכספים מהרשות הפלסטינית, שמשלמת משכורות לאותם טרוריסטים (שתוגדר כצד ג’ לעניין זה)”.

שקד הציגה דוגמאות של מקרים רלוונטיים: “בליל שבת לפני כמה שנים נרצחה חלק ממשפחת סלומון בנווה צוף. בית המשפט הצבאי גזר על המחבל פיצוי מעל מיליון וחצי ש”ח למשפחה. “ינאי ויסמן, נרצח בסניף רמי לוי בשער בנימין. על כל אחד מהרוצחים נפסק פיצוי של מעל מיליון ש”ח למשפחתו.

“בלי החוק הזה המשפחות לא יראו את הכסף. זה תיקון חוק פשוט ומתבקש שיכול לפצות, ולוּ במעט, את נפגעי הטרור, פעולות איבה ומשפחותיהם ולהוסיף הרתעה כלפי מפגעים אחרים. אין שום סיבה להתנגד לו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות