נתניהו חגג בנתב”ג: אני מתכוון להיות הראשון שמתחסן לקורונה

המטוס הראשון עם משלוח החיסונים של חברת פייזר נחת בנמל התעופה בן גוריון • נתניהו: ''אני מכהן לא מעט שנים כראש ממשלת ישראל, וזהו אחד הרגעים המרגשים ביותר" • "זהו יום חג למדינת ישראל, רואים את הסוף בקצה המגפה" • השר יולי אדלשטיין: ''נראה אור בקצה המנהרה"
תמי גיל
כ"ג כסלו התשפ"א / 09.12.2020 10:33

המטוס הראשון עם משלוח החיסונים של חברת פייזר נחת הבוקר (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון.

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי יהיה הראשון לקבל את החיסון בישראל. ”אני מכהן לא מעט שנים כראש ממשלת ישראל, וזהו אחד הרגעים המרגשים ביותר שעבדתי עליו קשה מאוד, חודשים ארוכים, עם שר הבריאות ואנשי משרדו, כדי להביא מזור ופתרון למגפת הקורונה.

”הנה כאן אתם רואים את המלגזה מורידה את החיסונים הראשונים, נביא לכאן מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל. שוחחתי אתמול בערב שיחה שמינית עם מנכ”ל פייזר אלברט בורלה. אני רוצה להודות לו ולצוותו”.

נתניהו המשיך: ”אנחנו כאן ביום חג גדול למדינת ישראל. אנחנו רואים את הסוף. צריך עדיין לשמור על הכללים, על המסכות, על הידיים, על המרחק, אבל הסוף נראה לעין. מה שחשוב לי שאזרחי ישראל יתחסנו.

”אני מאמין בחיסון הזה. אני מצפה שהוא יקבל את האישורים המתאימים בימים הקרובים ביותר ואני רוצה שאזרחי ישראל יתחסנו, וכדי לעשות זאת אני רוצה לשמש להם דוגמא, ואני מתכוון להיות הראשון שמתחסן בחיסון הזה במדינת ישראל. אני בטוח שרבים מכם יעשו גם כן. אנחנו רואים את הסוף בקצה המגפה. זהו יום חג לישראל”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: ”משימת החיסון היא בין המשימות החשובות ביותר שהיו למדינת ישראל בשנים האחרונות. אזרחי ישראל שירצו יוכלו לקבל בפרק זמן קצר חיסונים ואז נראה אור בקצה המנהרה”.

אתמול פורסמו מסמכים של מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), מהם עולה כי מנה אחת של חיסון חברת פייזר מספקת הגנה של 52%.

המחוסנים נדרשים לקבל שתי מנות כחלק מתהליך ההתחסנות.

על פי המידע של ה-FDA, חיסון נגד קורונה יכול להיות יעיל גם למי שכבר נדבק בנגיף מאחר והוא נמצא בסיכון להדבקות חוזרת.

המסמכים מצביעים על כך שהחיסון של פייזר יעיל בכ-94% מהמקרים בקרב משתתפים בני 55 ומעלה. לא ברורה יעילות החיסון של פייזר על ילדים מתחת לגיל 16.

ביום חמישי צפויה פייזר לקבל אישור רשמי לשימוש בחיסון בארה”ב.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות