גדעון סער יודיע הערב: אני עוזב את הליכוד ומקים מפלגה חדשה

גדעון סער ימסור הצהרה מיוחדת הערב, בה ככל הנראה יודיע על פרישה והקמת מפלגה חדשה • ליברמן: "ברגע שסער תוך שבוע תוקף פעמיים את נתניהו, ברור שהוא לא הולך להתמודד בפריימריז בליכוד, זה סימן שהוא קיבל החלטה. הוא ירוץ בראש על תשתית 'דרך ארץ' של האזור והנדל"
אריה ריבקינד
כ"ב כסלו התשפ"א / 08.12.2020 17:53

כאב ראש לבנט? ח”כ גדעון סער ימסור הערב (שלישי) הצהרה מיוחדת בשעה 20:15. ככל הנראה הוא צפוי להודיע על פרישתו מהליכוד ועל הקמת מפלגה חדשה.

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שוחח הערב עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM והעריך – עוד לפני ההודעה על ההצהרה הערב – כי ח”כ גדעון סער ירוץ ברשימה נפרדת.

“במערכת הבחירות הקרובה יהיה פיצול חסר תקדים בימין, במרכז ובשמאל”, אמר ליברמן ב־103fm – והסביר: “ברגע שגדעון סער תוקף פעמיים את נתניהו בתוך שבוע, ברור שהוא לא הולך להתמודד בבחירות הפנימיות בליכוד עם כל אי־האהבה שלו את נתניהו. זה סימן שהוא קיבל החלטה”.

לדברי ליברמן, סער שוקל להקים רשימה עצמאית, וייתכן שיצרף אליו את חברי הכנסת  צבי האוזר ויועז הנדל. “כמי שמכיר את היחסים שלו עם האוזר, מסקנתי היא שסער ירוץ בראש רשימה נפרדת על תשתית מפלגת דרך ארץ של האוזר והנדל. יכול להיות שעוד ח”כים מהליכוד יצטרפו אליו – אבל ברור שסער אחרי ההחלטה. הוא בחור חכם ומחושב ולא היה יוצא אחרת לתקוף פומבית את נתניהו”.

יו”ר ישראל ביתנו העריך בריאיון כי הבחירות יגיעו לפני פסח.

הוא הפתיע כשציין כי ראש הממשלה לא ישלול הקמת קואליציה בתמיכה של מפלגה ערבית – דבר שבו נתניהו עצמו האשים את מפלגות המרכז בקמפיינים הקודמים: “נתניהו גם עכשיו וגם אחרי הבחירות בונה גם על ממשלת מיעוט. אם שוב הוא יגיע, כמו בסבבים הקודמים, ל־60-59 מנדטים ויהיו חסרים קולות, הוא נעול עם מנסור עבאס שייתן לו רשת ביטחון. הוא רוצה למנוע את מה שקרה ולכן הוא בונה תשתית והבנה עם הרשימה האסלאמית, ואם היה מסתדר לו היה הולך גם על ממשלת מיעוט בתמיכת עבאס”.

לפי דווח בחדשות 13, ח”כ יפעת שאשא-ביטון צפויה להצטרף בהמשך למפלגה החדשה של ח”כ גדעון סער.

ח”כ שלמה קרעי הגיב: “מצער שמי שהיה בשר מבשרה של תנועת הליכוד, החליט להפנות עורף דווקא בתקופת משבר. ההחלטה להצטרף לגוש ‘רק לא ביבי’, מעוררת סלידה בקרב הציבור הימני ותבוא לידי ביטוי בקלפי. אם סער אכן החליט לעזוב, עליו להתפטר מהכנסת לאלתר ולהשיב את המנדט לליכוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות