סגר לילי? המשנה ליועמ”ש: “לא ניתן מבחינה משפטית”

עו"ד רז ניזרי לשרי הממשלה לקראת הדיון: "לא ניתן להטיל סגר כאשר עמדת משרד הבריאות היא שהמהלך אינו יעיל" • מנכ"ל משרד הבריאות: "חושש שאנשים ישתמשו באמתלת החיסון - ויתחילו להתפרע. בשלבים הראשונים לא נחסן ילדים כי הניסויים של החברות על ילדים טרם הושלמו"
יוני גרין
כ"ב כסלו התשפ"א / 08.12.2020 13:30

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו”ד רז נזרי, הודיע היום (שלישי) לשרי הקבינט כי לא יהיה ניתן להטיל סגר לילי מבחינה משפטית – כאשר עמדת משרד הבריאות היא שהמהלך אינו יעיל.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, הנושא צפוי לעלות בישיבת הממשלה, כשכרגע לא ברור אם אכן המהלך יצא אל הפועל.

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

צ’ט או טלפון: למה חברי ‘מכבי’ לא צריכים לרוץ למיון על כל דבר? 

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, הביע היום חשש כי יהיו מי שישתמשו באמתלת החיסון ו”יתחילו להתפרע”, כלשונו.

בריאיון לאסתי פרז בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב אמר פרופ’ לוי: “נהיה מוגנים על ידי החיסון בעוד זמן רב. לכן חשוב להמשיך לנקוט בכל צעדי ההגנה ומניעת התחלואה. אנחנו בפתחו של מבצע מבצע חיסונים שצפוי להתחיל כבר בינואר. זה מבצע לוגיסטי מורכב מאוד. בשלבים הראשונים לא נחסן ילדים כי הניסויים של החברות על ילדים טרם הושלמו.

באשר לסגר הלילי אמר לוי: “יש התלבטות לגבי היכולת של עוצר לילה לצמצם תחלואה. זה ניסיון לצמצם באופן שלא יפגע מאוד בכלכלה וימנע אולי סגר שלישי”.

מנכ”ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, אמר היום כי ישנם מקומות שבהם הפוליטיקה מנהלת את המגפה ודוחקת שיקולים אחרים וכך היה בחלק מן המקרים בארץ.

בריאיון לקרן נויבך בתוכנית ‘סדר יום’ ברשת ב, אמר בר סימן טוב: “חלקים שהייתי מעורב בהם, בפתיחה של מערכת החינוך במאי, היו המון לחצים. אנחנו כולנו נסחפנו עם הלחץ הזה, אנחנו כולנו כממשלה, אני הייתי חלק מהתהליך הזה״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות