200 חרדים כבר משרתים במשטרה: כעת הצטרפו עוד 35 בוגרי ישיבות 

השוטרים התגייסו במסלולי שירות אזרחי בטחוני ושירות חובה במשטרה, המתאימים לבוגרי ישיבות ומאפשרים לבצע את התפקידים, מבלי לפגוע באורח חייהם • שובצו ביחידות החוד של המשטרה ובניהם: הסייבר, מערך המודיעין, בתפקידי בילוש וסיור בשטח, ויחידות הימ"מ
חיים טוויל
כ"ב כסלו התשפ"א / 08.12.2020 12:47

במשטרת ישראל ממשיכים בפרוייקט שילוב הציבור החרדי במגוון רחב של תפקידים: 35 שוטרים בוגרי ישיבות חרדיות נחשבות ‘הרימו את הכפפה’ והחליטו להצטרף למשטרה, על מנת להיות חלק מהמערך המנגיש את המשטרה לציבור החרדי.

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

צ’ט או טלפון: למה חברי ‘מכבי’ לא צריכים לרוץ למיון על כל דבר? 

לא עוד ‘ישיבה על הגדר’, אלא הצטרפות אקטיבית לתוך הארגון על מנת ‘להשפיע מבפנים’, תוך חשיפה ולימוד השוטרים שלצידם על אורח החיים החרדי המיוחד, והיכולת לתת את הערך המוסף שלהם במגע עם הציבור הרחב – והציבור החרדי.

השוטרים התגייסו במסלולי שירות אזרחי בטחוני ושירות חובה במשטרה, המתאימים לבוגרי ישיבות ומאפשרים לבצע את התפקידים מבלי לפגוע באורח חייהם.

השוטרים שובצו ביחידות החוד של המשטרה ובניהם: ביחידות הסייבר, ביחידות מערך המודיעין, בתפקידי בילוש וסיור בשטח, ובעוד תפקידים מסווגים ביניהם יחידות הימ”מ והסייבר.

במשטרת ישראל משרתים כיום 200 שוטרים חרדים, זאת לאחר שבשנים האחרונות החלה מהפכה במשטרה כשהוחל בישומה של תוכנית שילוב כלל המגזרים השונים בתוך המשטרה.

מדובר בתוכנית המגלמת בתוכה את רב התרבותיות בהם מבורכת מדינת ישראל. המשטרה, מעצם היותה כגוף האכיפה המרכזי במדינה, זקוקה לאמון הציבור על גווניו השונים. במסגרת ההבנה כי הציבור החרדי מהווה חלק מרכזי בשירותים אותם מספקת המשטרה לציבור הרחב, הוחלט כי המענה הראוי והנכון הוא בהנמכת החומות שהיו בין המשטרה לבין הציבור הרחב.

במשטרת ישראל הובן כי עצם היותו של שוטר חרדי באזורי מגורים שבהם מצויה אוכלוסייה חרדית גורמת לשיח פורה יותר ולהבנה כי המשטרה באה על מנת לשרת את הציבור.

בשנים האחרונות שירתו כ-400 שוטרים חרדים במסגרת שירות חובה ועוד עשרות רבות במסגרת השרות הבטחוני/אזרחי.

יצוין, כי משטרת ישראל עוסקת מזה מספר שנים בהנגשת השרות בה לציבור החרדי. נעשות התאמות רבות ובראשן מתן פתרונות הלכתיים לנושא הפעילות בשבת,  כשרויות מהודרות ובנושא שילוב ראוי תוך הקפדה לשמירה על אופיו של המשרת החרדי.

מניסיון השנים האחרונות עולה כי שילובו של הציבור החרדי מוכיח מידי יום ביומו כי השיח בין הציבור למשטרה הופך לפורה ביותר.

קורס נוסף עם עשרות מתגייסים צפוי להיפתח בקרוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חשו
    08/12/2020 14:43
    הרנטגן
  1. אם הם במשטרה הם לא חרדים נקודה ציונות לא מתקיים עם יהדות