החל משפט הדיבה של רון חולדאי נגד מירי רגב בגלל הנחת התפילין

התביעה הוגשה לאחר שהשרה טענה לפני חצי שנה כי ראש העיר אסר לכאורה הנחת תפילין ברחובות העיר • עורכי דינו שלא קיבלו את בקשת עורכי דינה של רגב למחוק את התביעה ללא צו הוצאות: "זכות הציבור לדעת לא אומר לדעת דברי שקר"
חרדים 10
כ"ב כסלו התשפ"א / 08.12.2020 12:23

הבוקר (שלישי) החל משפט הדיבה שהגיש ראש העיר תל אביב רון חולדאי נגד שרת התחבורה מירי רגב, שטענה כי הוא אסר, כביכול, על הנחת תפילין ברחובות העיר.

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

צ’ט או טלפון: למה חברי ‘מכבי’ לא צריכים לרוץ למיון על כל דבר? 

פרקליטי ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמרו: “חופש הביטוי לא מגן גם כשמדובר בנבחרי ציבורי על הזכות לומר דברי שקר”.

הדיון הבא יתקיים בחודש יוני 2021.

בחודש מאי האחרון הגיש חולדאי תביעת דיבה בסך חצי מיליון שקל כנגד השרה, לאחר שזו אמרה במהלך קמפיין הבחירות, כי ראש העיר אסר כביכול על הנחת תפילין ברחובות העיר.

לפי דיווח של אבי כהן ב’ישראל היום’, רגב טענה בכתב ההגנה, כי מצוות הנחת תפילין נושאת, לגישתו של חולדאי, השפעה שלילית על ילדים יהודים ולכן צריך לדעתו להגן עליהם מפניה, באמצעות יצירת מרחב בטוח ונקי בינם לבינה. נימוק זה מגלה, לדבריה, עד כמה מעוותת גישתו של ראש העיר למורשת ישראל, למסורת היהודית ולמצוות הנחת התפילין.

בכתב התשובה של חולדאי נכתב כי האמירות של רגב הן דברי שקר העולים כדי הסתה חמורה כנגד ראש עיר מכהן בישראל, תוך הצגה מסולפת ומעוותת של המציאות.

לפי ‘ישראל היום’, עורכי הדין של חולדאי, שלא קיבלו את בקשת עורכי דינה של רגב למחוק את התביעה ללא צו הוצאות, אמרו כי מבחינת השרה רגב יש הודאה בדבר שקר בחמש פעמים ולכן הם עומדים על התביעה ולטענתם השרה רגב בחרה להסתתר מאחורי חסינותה.

“טענת האמת דיברתי כביכול של הנתבעת איננה אלא הודאת בעל דין באמירת דבר שקר לציבור. בכתב הגנתה וגם היום מודה לראשונה כי אין איסור על הנחת תפילין ברחבי ת”א אלא שכאשר טענה את הדברים בלהט פעם אחר פעם בחמישה מקרים שונים ולאחר שהועמדה על טעותה, התכוונה כביכול לאיסור על הקמת דוכן מכל סוג שהוא ולא רק דוכן להנחת תפילין במרחק של 100 מ’ ממוסד חינוכי”, אמרו פרקליטי חולדאי.

הם הוסיפו: “יודגש, כי אין איסור על הנחת תפילין במרחק של 100 מ’ ממוסד חינוכי. תפילין אפשר להניח איפה שרוצים לרבות במוסד החינוכי עצמו”.

לטענת פרקליטי השרה רגב, אין לה טענת חסינות והתביעה מבטאת חוסר סובלנות ציבורית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות