הראשונה בבריטניה שקיבלה חיסון נגד קורונה: מרגרט קינן בת ה-90

בריטניה היא המדינה המערבית הראשונה שמחסנת את אזרחיה מפני הקורונה • "המלצתי לכל אחד שמקבל את ההצעה להתחסן - שיעשה זאת. אם אני יכולה לקבל את זה בגיל 90 כל אחד יכול"
נתן פרל
כ"ב כסלו התשפ"א / 08.12.2020 11:19

לבריטים אין זמן לחכות: בריטניה החלה הבוקר (שלישי) במבצע החיסון הגדול לקורונה עם החיסון של חברות ‘פייזר’ ו’ביונטק’ שאושר בחופזה.

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

צ’ט או טלפון: למה חברי ‘מכבי’ לא צריכים לרוץ למיון על כל דבר? 

במהלך השבוע הראשון למבצע, אמורים להתחסן כ-400 ‬אלף תושבים, בעזרת ‭ 800‬אלף מנות של חברת ‘פייזר’.

ראשונה להתחסן הייתה קשישה בת 90, מרגרט קינן, שהתייצבה מול המצלמות והודיעה: “אני מרגישה בת מזל שזכיתי להיות האדם הראשון שחוסן נגד קורונה, זו המתנה הטובה ביותר ליום ההולדת שיכולתי לאחל לה. העצה שלי לכל מי שמציעים לו את החיסון היא לעשות את זה – אם אני יכולה לקבל את זה בגיל 90, אתם יכולים לקבל את זה גם”.

מיי פרסון, האחות הראשונה במערב להזריק את חיסון מאושר לקוביד-19, אמרה בהתרגשות: “אני כה גאה לתרום את חלקי בהפסקת המגפה”.

‭ 50‬בתי חולים נבחרו לשמש מרכזים למתן החיסונים לאזרחים.

ב’ישראל היום’ דווח, כי עשרות אלפי מתנדבים, בסיוע חיילים, מוכנים לסייע במבצע החיסונים הגדול ביותר שידעה הממלכה, שיובל על די עובדי מערכת הבריאות, שרובם ככולם נרתמו למהלך.

המטרה היא לחסן כ-‭20‬ מיליון איש כבר בחודשים הקרובים.

ראש מערך הבריאות הממלכתי באנגליה, סיר סיימון סטיבנס, קרא להיום “נקודת מפנה מכריעה” במאבק במגיפה.

שר הבריאות מאט הנקוק, וגם התקשורת, כינו את יום תחילת החיסונים ‭ ,V-Day‬ כדי לשוות לו מעמד היסטורי בדומה ליום הפלישה לנורמנדי. גם הכינוי ‭ ,Vaxit‬ הלחמה של “ברקזיט” ו”חיסון”, נשמע בתקשורת.

התכנון הוא לחסן קודם כל את אלו שנמצאים בחזית הרפואית, ובשבועות הקרובים לחסן גם אנשים בבתי אבות (כולל מטפלים) ואלו שבני יותר מ-‭.80‬

המלכה אליזבת’, שכבר מלאו לה ‭ 94‬ שנים, ובעלה הנסיך פיליפ שנושק ל-‭,100‬ אמורים גם הם לקבל את החיסון משום שהם בקבוצת סיכון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות