“היה אור לגויים”: ההספד המרגש של הנסיך צ’ארלס לרב זקס • צפו

באירוע לציון 30 יום לפטירת הרב יונתן זקס ז"ל, פרסם יורש העצר הבריטי, הנסיך צ'ארלס, סרטון לזכרו • הוא סיפר על "חבר אמת", וכינה אותו "מהמורים הגדולים של העם היהודי"
חרדים 10
כ"ב כסלו התשפ"א / 08.12.2020 01:54

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

צ’ט או טלפון: למה חברי ‘מכבי’ לא צריכים לרוץ למיון על כל דבר? 

אחד מהנואמים המוכרים ביותר, והמפתיעים ביותר, היה הנסיך צ’ארלס, שספד לרב זקס  בנאום מרגש במיוחד. הוא סיפר על הקשרים שהיו לו עם הרב זקס ועל מה שלימד אותו. “הוא היה באמת אור לגויים”, אמר בעברית. “יהי זכרו ברוך”.

“אנחנו בני אותו גיל, נולדנו בשנה שבה נוסדה מדינת ישראל”, סיפר הנסיך. “במהלך השנים למדתי להעריך את הייעוץ שלו. הוא היה יועץ אמין, מורה מעורר השראה וחבר אמת. אגעגע אליו יותר משאפשר לתאר במילים. הרב זקס נגע בחייהם של אין ספור אנשים עם החוכמה האין סופית שלו ועמדתו המוסרית, שבעולם כל כך מבולבל הייתה כל כך נדירה.

“באמצעות הרצון שלו ללמוד והכישרון הבלתי ייאמן שלו לספר סיפור, הוא הגדיר את האתגרים המוסריים וההחלטות שעומדים בפני החברה שלנו. הוא דיבר על נושאים שונים אל מעבר לגבולות המגזר והדת, מעבר לדורות ולגילאים, מעבר לכל גבול. הוא לימד אותנו כיצד להאזין לאחרים וללמוד מהם בלי להתפשר על עקרונות משני הצדדים. הוא לימד אותנו להעריך השתתפות בחיים השגרתיים של האומה, ויותר מכל הוא לימד אותנו את הצורך לכבד את ההרמוניה שביצירה של האל.

“ב-2013, כשהרב זקס פרש, אמרתי שהוא אור לאומה הזו ושאני מקווה שהוא ימשיך לשמור על האור הזה למשך שנים רבות נוספות. זה היה רק לפני שבע שנים, אבל בשנים הללו כמה האור הזה בער, כמה חיים הוארו, כמה פינות אפלות הוארו. הוא היה באמת אור לגויים”, אמר בעברית ותרגם: “אור לכל העמים”.

“כל מה שאנחנו יכולים לעשות לאור האבדה הכבדה הזו זה לשמור על אמונתנו בדברים שבהם האמין הרב זקס. כפי שכתוב, הזמנים שלנו בידו (-של אלוקים). למרות שנראה שזמנו של הרב זקס עמנו היה כל כך קצר, 72 השנים שלו שינו את העולם. הוא דיבר בדחיפות, בעושר של ידע, צניעות, תשוקה. מקומו ללא ספק בתוך המורים הגדולים ביותר של העם היהודי. אנו דואבים את לכתו, אבל מודים לאלוקים שנתן לנו אותו ל-72 שנה. בשנים אלו הוא חידד לנו את אחדותנו. אנו מכבדים את לכתו בהתחייבות ללכת בדרכו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות