אבידר: למה החרדים לא הוציאו הגה? נפיץ פשקווילים באידיש • צפו

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו תקף מעל בימת הכנסת את פינוי מיצג המחאה שהוצב ברחוב בלפור - באמצע יום השבת • "נתניהו הורה למשטרה ולעיריית ירושלים בשבת לפנות בוקר לפנות פסל, והחרדים - שנוהגים להטיף לנו מוסר ודרכי אבות, לא אומרים מילה!"
אריה ריבקינד
כ"א כסלו התשפ"א / 07.12.2020 20:23

ח”כ אלי אבידר מישראל ביתנו תקף היום (שני) מעל בימת הכנסת את פינוי מיצג המחאה שהוצב ברחוב בלפור – באמצע יום השבת ותהה מדוע קולם של הנציגים החרדים נדם.

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

צ’ט או טלפון: למה חברי ‘מכבי’ לא צריכים לרוץ למיון על כל דבר? 

אבידר: “במהלך השבת האחרונה הורה בנימין נתניהו למשטרת ישראל ולעיריית ירושלים לפנות מיצג מחאה מרחוב בלפור. באמצע שבת! ב-3 לפנות בוקר, שבת! הגיעו שוטרי משטרת ישראל יחד עם מנהל מחלקת הפיקוח של עירית ירושלים, ניסים דיין שמו, ופינו את פסל המחאה שהציב במקום האמן איתי זלייט.

“נתניהו איבד עשתונות וההזיה לא מסתיימת כאן. הוא הקפיץ למקום את להקת מוקיוני ביביסטאן, לפני הגעת המשטרה, כדי לייצר תמונת נצחון, באמצע שבת! נתניהו איבד את זה. אבל הוא לא הסיפור כאן.

“הסיפור כאן הוא המפלגות החרדיות. 48 שעות חלפו מאז המעשה הזה, ואיש מהשרים ומחברי הכנסת החרדים לא הוציא הגה מהפה.

“בשנת 1976 נפלה ממשלת רבין ז”ל בגלל שטקס קבלת מטוסי F15 נערך בסמוך לכניסת שבת. לא חילל שבת, בסמוך. בשנת 2017 שר הבריאות יעקב ליצמן הגיש מכתב התפטרות מהממשלה על רקע ביצוע עבודות ברכבת בשבת, בהוראת הרב’ה מגור.

“ועכשיו, נתניהו אומר למשטרה ולעיריית ירושלים בין שישי לשבת, לפנות בוקר, לפנות פסל, והם לא אומרים מילה. ראש עירית ירושלים משה ליאון יכול לגלגל עיניים ואפילו להזיז את הכיפה מצד לצד, להגיד שזה לא העיריה, שזו חברה מזרח ירושלמית שפינתה. זה לא נכון.

“מנהל מחלקת הפיקוח של העיריה היה במקום, ומנהל מחלקת התביעות בעיריה בשם חיים היה ער בשישי בלילה ואף קיבל שיחת טלפון מעו”ד גונן בן יצחק בזמן הפינוי. אבל גם חברי מועצת ירושלים החרדים לא הוציאו הגה מהפה עד לרגע זה.

“לא היה כאן פיקוח נפש שהצדיק חילול שבת ואפילו לא עבודה חיונית. נתניהו ראה את זה כפיקוח נפשו הפוליטית אבל עליו כבר אמרנו שהוא לא כשיר. חברי הכנסת החרדים שנוהגים להטיף לנו מוסר ודרכי אבות לא יכולים להעלים עין מחלול שבת שאין בו פיקוח נפש, כשהם שותפים מלאים גם בממשלה וגם בעירית ירושלים.

“גבירתי יושבת הראש, אנחנו לא נשתוק, גם אם ניאלץ להפיץ פשקוילים באידיש על דלתותיהם של ראשי הציבור החרדי וראשי הישיבות, כי כסף ותקציבים וכוח פוליטי זה לא הכל בחיים. חברותי וחברי הכנסת נתניהו ינצח כשאנחנו נרים ידיים ואנחנו לא נרים ידיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פעם היה ״היהודים אשמים בהכל״
    07/12/2020 21:08
    יפת
  1. היום ״החרדים (=היהודים) אשמים בהכל״