סקר: 41% מהציבור הערבי תומכים בהתקרבות בין נתניהו ליו”ר רע”מ

ממדד הקול הישראלי החודשי של מרכז גוטמן עולה: 44% מהציבור הישראלי סבורים כי ראש הממשלה יזכה למשפט הוגן ואילו 43% חושבים ההיפך • 43% מהציבור היהודי מתנגדים לשיתוף הפעולה בכנסת לאחרונה בין ראש הממשלה לח"כ מנסור עבאס
אריה ריבקינד
כ"א כסלו התשפ"א / 07.12.2020 14:40

ממדד הקול הישראלי החודשי של מרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה המתפרסם היום (שני), עולה כי ציבור חצוי בשאלה האם ראש הממשלה נתניהו יקבל משפט הוגן.

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

צ’ט או טלפון: למה חברי ‘מכבי’ לא צריכים לרוץ למיון על כל דבר? 

על פי נתוני המדד 44% מהציבור הישראלי סבורים כי ראש הממשלה יזכה למשפט הוגן ואילו 43% חושבים ההיפך.

43% מהציבור היהודי מתנגדים לשיתוף הפעולה בכנסת לאחרונה בין ראש הממשלה נתניהו לח”כ מנסור עבאס יו”ר רע”מ, בעוד 29% תומכים בכך.

לעומת זאת, 41% מהציבור הערבי תומכים בשיתוף פעולה זה, בשעה ש-34% מתנגדים לו.

מפילוח לפי הצבעה בבחירות האחרונות עולה כי שיעור התמיכה הגבוה ביותר היה בקרב ממצביעי יהדות התורה (51%), והנמוך ביותר בקרב מצביעי ש”ס (6%) בלבד, כאשר 37% מבוחרי ימינה תמכו בכך וכן 29% ממצביעי הליכוד.

62% מהישראלים ציינו כי הם אינם מאמינים לראש הממשלה נתניהו, ושיעור דומה (59%) ציינו כי אינם מאמינים לראש הממשלה החליפי ושר הביטחון גנץ.

גם בקרב אלו שהצביעו למפלגות בראשות נתניהו וגנץ, נרשמים אחוזים גבוהים של מצביעים שתופסים אותם כלא אמינים. כך, 30% ממצביעי הליכוד אומרים כי נתניהו לא אמין בעיניהם, ו-43% ממצביעי כחול לבן טוענים זאת כלפי גנץ.

רוב גדול בציבור הישראלי (83%) מעריך כי ייערכו בחירות בחצי השנה הקרובה, אולם, הציבור מפוצל בתמיכה בכך: 48% מהישראלים תומכים בפירוק הממשלה הנוכחית והליכה לבחירות נוספות, לעומת 39% המתנגדים למהלך.

47% מהציבור הישראלי סבורים כי ממשל ביידן לא ייחס חשיבות רבה לביטחון ישראל, ורוב גדול של 74% צופים כי בהשוואה לממשל טראמפ, הממשל החדש יהיה פחות ידידותי לישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות