החרדים והליכוד החרימו: ניצחון לכחול לבן בדרך לפיזור הכנסת

אריה ריבקינד
|
כ"א כסלו התשפ"א / 07.12.2020 12:36
ועדת הכנסת קבעה כי הדיון בחוק לפיזורה יישאר בסמכותה ולא יועבר לוועדת החוקה • נציגי הליכוד והחרדים החרימו את הדיון • זוהר: “לא נצביע בעד פיזור הכנסת – שכולם יראו שכחול לבן גוררת לבחירות, נוח לנו שיראו מיהו זה שיפזר את הכנסת” • ח”כ גינזבורג: נקדם את החקיקה במהירות

בדרך לבחירות: ועדת הכנסת אישרה הבוקר (שני), ברוב של 10 תומכים מול נמנע אחד כי הצעות החוק לפיזור הכנסת שאושרו ביום רביעי בקריאה טרומית – יידונו בוועדת הכנסת, ח”כ איתן גינזבורג מכחול לבן.

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

צ’ט או טלפון: למה חברי ‘מכבי’ לא צריכים לרוץ למיון על כל דבר? 

ההחלטה התקבלה לאחר שסיעות ימינה והרשימה המשותפת החליטו לתמוך בהותרת הדיון בוועדת הכנסת, בניגוד לעמדת הליכוד שדרש להעביר את הדיון לוועדת חוקה, בראשה עומד ח”כ יעקב אשר מיהדות התורה – אשר יכול היה ‘לקבור’ את הצעת החוק.

כחלק מהאסטרטגיה שמטרתה לגלגל את האחריות לפיזור הכנסת על כחול לבן, החליטו בליכוד, בש”ס וביהדות התורה להחרים את ההצבעה בוועדת הכנסת.

מדובר היה בצעד סמלי מאחר שלכחול לבן יש ממילא רוב בוועדה.

עם זאת, ח”כ עוזי דיין מהליכוד השתתף בהצבעה ונמנע.

יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר הסביר: “לא נצביע בעד פיזור הכנסת – שכולם יראו שכחול לבן גוררת את ישראל לבחירות”.

הוא הוסיף: “נוח לנו שיראו מיהו זה שיפזר את הכנסת”. זוהר ופנה ליו”ר ועדת הכנסת: “אתה, ח”כ איתן גינזבורג מכחול לבן, עומד בראש הוועדה ותפזר את הכנסת במו ידיך”.

ח”כ גינזבורג הגיב: “ואת זה אומר מי שהגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת 40 יום לאחר כינונה”.

זוהר: “אני מתקשה להבין את השיקול הפוליטי הבסיסי של כחול לבן. זה נראה כמו ‘תמות נפשי עם פלישתים’, להחריב את הבית על כל יושביו”.

לאחר ההצבעה, הבהיר ח”כ גינזבורג כי יקדם את החקיקה במהירות, וכי יתכן שהדיון הראשון בהכנת החוק לקריאה ראשונה ייערך כבר היום, לאחר ישיבת המליאה.

בכחול לבן הגיבו: “שום מהלך יח”׳צני של הליכוד לא ישנה את העובדה שנתניהו הפר את ההסכם הקואליציוני ומנע העברת תקציב באחת התקופות הקשות ביותר שידעה מדינת ישראל. אם לא היה משפט, היה תקציב”.