לוין: שיא חדש של שפל בבחירת השופטים, קרקס • שקד: בכיינות

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, על בחירת השופטים אמש: "מביך לראות את ציוצי השמחה והמתקפות על הליכוד מצד אנשי ימינה" • שקד: "שיטת העבודה בליכוד היא בכיינות אך זו לא משילות. שיפנו את הדרך"
חרדים 10
כ"א כסלו התשפ"א / 07.12.2020 11:09

שרת המשפטים לשעבר, ח”כ איילת שקד תקפה הבוקר (שני) את חברי הוועדה לבחירת שופטים מהימין, על  שלא הצליחו לבלום מינוי שופטים בעייתיים במערכת.

בראיון לתכנית ‘קלמן ליברמן’ ברשת ב’ אמרה שקד על חברי הכנסת מהימין שהחרימו את דיוני הוועדה אתמול: “זו פארסה”.

לדבריה, “שר המשפטים צריך לדעת איך לעבוד עם חברי הוועדה לבחירות שופטים ומצד שני מצופה מח”כים של הימין לדעת לקדם את השופטים שחשוב להם ולעצור את מי שצריך לעצור”.

בהמשך תקפה שקד את ראש הממשלה: “נתניהו הפקיר את הוועדה לבחירת שופטים כשמינה את ניסנקורן לשר המשפטים ומנע ממני להיכנס לוועדה לבחירת שופטים כנציגת האופוזיציה”.

כפי שדווח בחרדים 10, הוועדה לבחירת שופטים בראשות שר המשפטים אבי ניסנקורן בחרה אתמול 61 שופטים ורשמים חדשים, ובהם גם השופט עבאס עאסי – שאת מינויו בלמה שקד בעבר והימין ניסה לבלום גם כעת.

יו”ר הכנסת, ח”כ יריב לוין, תקף הבוקר את התנהלות הוועדה לבחירת שופטים, שבחרה את השופטים אמש בהרכב חסר של הוועדה.

“הקרקס המכונה – הוועדה לבחירת שופטים – הגיע אתמול לשיא חדש של שפל. בעוד שבדמוקרטיות מתוקנות, הרשות המחוקקת מאשרת את מינויי השופטים בהתאם לעקרון הפרדת הרשויות, אצלנו השופטים עושים בוועדה כבשלהם”, אמר לוין.

לדבריו, “בחדרי חדרים, בלי פרוטוקול, בדילים שנתפרים מראש עבור אנשי שלומם ועכשיו גם בלי נציגי הכנסת, נבחרו בתהליך מזורז ופזיז עשרות שופטים שחירותם של אזרחי ישראל מופקדת עכשיו בידיהם”.

הוא הוסיף: “מביך לראות את ציוצי השמחה והמתקפות על הליכוד מצד אנשי ימינה. הציוצים האלה לא יכולים להסתיר את העובדה שבתקופת כהונתה של שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, לא בוצע שום שינוי במערכת המשפט. שיטת המינויים הפסולה הונצחה, וחוץ מיחסי ציבור שהובילו להטעיית הציבור, השליטה המוחלטת של השופטים בתהליך נותרה כשהיתה”.

הוא הדגיש: “את החרפה האנטי דמוקרטית והדורסנית הזו חייבים להפסיק. לא בסיסמאות, אלא בשינוי יסודי ואמיתי של מערכת המשפט.

“אמשיך להיאבק על כך, בלי להשלות אף אחד ובלי להתפאר במהפכות שטרם קרו”, עקץ יו”ר הכנסת, “זה מאבק ארוך שאני מנהל מיום כניסתי לחיים הציבוריים. לצערי, נדרש להצלחתו רוב מוצק בכנסת שאיננו קיים בכנסת היום. לא אפסיק לפעול ולהיאבק עד שנשיג את השינוי המיוחל וההכרחי במערכת המשפט. אם נאמין ונתמיד- נצליח”.

ח״כ שקד השיבה ללוין: “במקום לתקוף את ימינה, בליכוד צריכים להרכין היום ראש. בתקופתי כשרת המשפטים זו הייתה הפעם הראשונה שהימין שלט בועדה לבחירת שופטים ומונו שופטים ימניים ושמרנים. בתקופתי גם נבלמו מינויים של שופטים פוסט ציוניים.

“את זה הליכוד לא השכיל לעשות והגיש לניסנקורן והשופטים על מגש של כסף את השליטה בועדה. אומנם שיטת העבודה בליכוד היא בכיינות אך זו לא משילות. שיפנו את הדרך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות