מחקר מגלה: רק 49.7% מהדתיים השיבו כי יסכימו להתחסן לקורונה

ממחקר על מידת המוכנות להתחסן נגד קורונה עלה: 18% אינם מוכנים להתחסן בכלל ו-21% עדיין מתלבטים • רק 61% יסכימו להתחסן • שיעור הנשים שהביעו מוכנות להתחסן - 53.6%, נמוך בהרבה משיעור הגברים - 68.8% • עורכי המחקר: "רבים חוששים מכיוון שמדובר בחיסון חדש"
תמי גיל
כ' כסלו התשפ"א / 06.12.2020 13:06

כ־61% מהציבור הישראלי ירצו להתחסן נגד נגיף הקורונה אם יינתן בחינם, כ־18% אינם מוכנים להתחסן בכלל וכ־21% מתלבטים. כך עולה ממחקר על מידת המוכנות להתחסן נגד קורונה ותפיסות נוספות בקרב הציבור.

שתדע: אם תפספס את ההזדמנות המטורפת הזו אתה יוצא פראייר 

צ’ט או טלפון: למה חברי ‘מכבי’ לא צריכים לרוץ למיון על כל דבר? 

עוד עולה מהמחקר, שפורסם ב’ישראל היום’, כי רמת הפחד מהידבקות בקורונה ירדה באופן עקבי ממארס עד יוני, אבל לקראת חודש נובמבר חלה עלייה קלה.

במחקר, שנערך על ידי פרופ’ שוש שהרבני מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל, ד”ר אייל להב מהאוניברסיטה הפתוחה ופרופ’ מוסי רוזנבוים מאוניברסיטת בן־גוריון שבנגב, השתתפו 1,200 אנשים.

כל אחד מהנבדקים ענה על שאלונים בחודשים מארס, אפריל, מאי, יוני ונובמבר, ובחודש האחרון דיווחו כמה חברות תרופות על יעילות של כ־95% בחיסון הקורונה שפיתחו ועבר את כל הניסויים הנדרשים.

שיעור הנשים שהביעו מוכנות להתחסן (53.6%) נמוך בהרבה משיעור הגברים (68.8%).

זאת, אף שמהמדגם עולה כי רמת הפחד מהנגיף גבוהה בשיעור ניכר בקרב נשים בהשוואה לגברים. 21% מהנשים ענו שלא יתחסנו בוודאות או קרוב לוודאי שלא, לעומת רק 14.6% מהגברים שענו כי לא יתחסנו או קרוב לוודאי שלא.

פילוח נוסף של האוכלוסייה מלמד כי 63.8% מהאוכלוסייה הלא־דתית הביעה נכונות להתחסן, בשעה שרק 49.7% מהדתיים השיבו בחיוב.

במענה לשאלה על מידת המוכנות להתחסן אם המדינה תיתן עבור חיסון מענק של 30 שקלים, השיבו רק 56% שיתחסנו בוודאות או קרוב לוודאי – כ־5% פחות מאשר במקרה שהחיסון יינתן בחינם.

“רבים חוששים להתחסן מכיוון שמדובר בחיסון חדש שטרם ידוע מהן תופעות הלוואי שלו”, מסבירה פרופ’ שהרבני, “ייתכן שהחשש מבטיחות החיסון דווקא מתגבר במקרה שיוצע לציבור מענק כדי להתחסן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות