ביהמ”ש דן בדרישת נתניהו לביטול כתב האישום • סנגורו: הוא פגום

יוני גרין
|
כ' כסלו התשפ"א / 06.12.2020 11:54
בית המשפט המחוזי בירושלים מקיים דיון בבקשות המקדמיות שהגישו הנאשמים במשפט נתניהו • עורכי דינו של ראש הממשלה הגישו לבית המשפט כ-200 עמודים שלטענתם מוכיחים כי הוא סומן מראש, ובתיקים נגדו נעשה שימוש באמצעים פסולים ופליליים

בבית המשפט המחוזי בירושלים מתקיים הבוקר (ראשון) דיון במעמד עורכי הדין בלבד, בבקשות המקדמיות שהגישו הנאשמים במשפט נתניהו.

שתדע: אם תפספס את ההזדמנות המטורפת הזו אתה יוצא פראייר 

צ’ט או טלפון: למה חברי ‘מכבי’ לא צריכים לרוץ למיון על כל דבר? 

ראש הממשלה בנימין נתניהו והזוג שאול ואיריס אלוביץ’ העלו טענות, שלדבריהם, מצדיקות את ביטול האישומים. גם סוגיית החסינות צפויה לעלות בדיון.

כזכור, עורכי דינו של ראש הממשלה הגישו לבית המשפט כ-200 עמודים שלטענתם מוכיחים כי נתניהו סומן מראש, ובתיקים נגדו נעשה שימוש באמצעים פסולים ופליליים: “המציאו עבירה ואז ביצעו מעשים פליליים כדי להוכיח אותה”.

בדיון עלתה, בין היתר, דרישת סנגוריו של ראש הממשלה נתניהו לבטל את כתב האישום נגדו, בעקבות פגמים שנפלו בכתב האישום ובהליך כולו.

עו”ד בעז בן צור, המייצג את נתניהו בתיק 4000 – פרשת וואלה-בזק, במסגרתה מואשם ראש הממשלה בשוחד, טוען לפגמים רבים בכתב האישום, בין היתר בכך שכתב האישום לא מבהיר מהו המתת שקיבל לכאורה ראש הממשלה.

“אין את מספר הפניות, אין את המועדים, אין את השאלה מי פנה ומי נענה. אנחנו לא יודעים מה חזית המחלוקת. אלו אלמנטים חיוניים”, אמר בן צור לשופטים.

עורך הדין הסביר: “עשרות חוקרים ועשרות פרקליטים ישבו על התיק. יש פה מאות עדים. העובדה שאנחנו לא יודעים מה חזית המחלוקת – יש בה קושי אינהרנטי. הרי שיח בין עיתונאים לנבחרי ציבור הוא לגיטימי. אנחנו דורשים לדעת מה חזית המחלוקת כדי לדעת אם יש פה חריגות. נטל ההוכחה הוא עליהם”.

בהמשך התייחס בן צור לפגמים נוספים בכתב האישום, בכך שראיות צורפו לכתב האישום עצמו.

עורך הדין ציטט את הנחיית פרקליט המדינה שאומר שיסוד מוסד הוא שאין לצרף את הראיות עצמן לכתב האישום. “איפה היסוד ואיפה המוסד בכתב האישום הזה כשהפרקליטות צרפה ראיות רבות כנספח וטענה שזה לגיטימי לצרף ראיות”.

מטעם ראש הממשלה נטען עוד שכתב האישום הוגש שלא כדין. התנאי הראשון לפי החוק להגשת כתב אישום הוא כי לפני הבקשה לבית המשפט יומצא עותק מכתב האישום לח”כ הנאשם, יו”ר הכנסת ויו”ר ועדת הכנסת.

בדיון אמר עו”ד חדד כי אין מחלוקת שכתב האישום הוגש לפני שנמסר ליו”ר ועדת הכנסת. “כתב אישום נגד ח”כ הוא פריצה נגד עקרון הפרדת הרשויות וכדי לשמור עליו, יצרו את החוק הזה. גם המדינה כפופה להוראות החוק, והיא עוקפת אותן פה”, אמר.