הטרגדיה של הילדה מהצפון ותביעת המיליונים נגד קופת חולים ‘כללית’

האישה ביקשה שוב ושוב לערוך 'אקו לב' לעוברית, בשל היסטוריה משפחתית - אך סורבה • הילדה נולדה עם לב הפוך, ובמהלך ניתוח להצלתה לקתה באירוע מוחי - ונותרה עם שיתוק מוחי • הוריה תובעים מיליונים
יוני גרין
כ' כסלו התשפ"א / 06.12.2020 11:42

בתביעת רשלנות רפואית אותה הגישה לאחרונה עורכת הדין דורית פילו נגד קופת חולים ‘כללית’, בשמם של הורי ילדה, נטען כי למרות שהאם ביקשה שוב ושוב ממספר רופאים בקופת החולים לערוך לעוברית שבבטנה ‘אקו לב’, עקב היסטוריה משפחתית, נתקלה האישה שוב ושוב בסירוב.

שתדע: אם תפספס את ההזדמנות המטורפת הזו אתה יוצא פראייר 

צ’ט או טלפון: למה חברי ‘מכבי’ לא צריכים לרוץ למיון על כל דבר? 

לדברי עו”ד פילו, האם נדהמה לגלות כי בתה נולדה כשהיא סובלת מכחלון, ועד מהרה אובחנה כסובלת ממום לבבי.

הפעוטה הובהלה לבית החולים ‘שניידר’ לצורך ניתוח לתיקון המום, אך לרוע המזל, לקתה כתוצאה ממנו בשיתוק מוחי – סיבוך אופייני לניתוחים שכאלה.

כתוצאה מההסתבכות במצבה, סובלת הילדה מנכויות פיזיות, רגשיות ומנטליות רבות – ולדברי מומחים רפואיים, צפויה להיסמך על סביבתה לאורך כל חייה.

ד”ר רמי מאור, מומחה למיילדות וגניקולוגיה, שחוות דעתו צורפה לתביעה, קובע כי שני רופאים גניקולוגים שערכו סריקות אולטרסאונד לאישה ההרה מטעם קופת החולים, התרשלו בכך שלא אבחנו מום של היפוך כלי דם בלבה של העוברית – ודיווחו כי מוצא העורקים הגדולים בלבה תקין.

לדבריו, על פי הסקירות שנערכו לאישה, ניתן היה לחשוד במום הלבבי שממנו סבלה התינוקת כבר משבוע 15 להיריון, ולאבחן את המום כבר משבוע 20.

בנוסף קבע ד”ר מאור: “בהריון הנדון היה סיכון מוגבר למומי לב בגלל מום לב אצל אחייניתה של התובעת”.

לדבריו, “האנמנזה הרפואית החשובה הזאת לא התקבלה במהלך הטיפול באם, לא בטיפת החלב ולא בקופת החולים. האם לא הופנתה ליעוץ גנטי ולביצוע בדיקת לב מכוונת ובדיקת אקו לב עובר, כנדרש במקרים כאלה. קל וחומר כאשר האם מיוזמתה סיפרה לרופאה המטפלת על אחייניתה, וביקשה ממנה להפנותה לבדיקת אקו לב עובר”.

לדבריה, לאחר הולדת הילדה, נולד לאישה ילד נוסף, שאינו סובל משום מגבלה, ובהיריון זה עברה האישה את כל הבדיקות שנמנעו ממנה בהיריון עם בתה.

על פי חוות דעת רפואית שצורפה לתביעה, הילדה סובלת משורה ארוכה של נכויות, ותהיה תלויה לחלוטין בהוריה ובסביבתה בביצוע פעולות היומיום, וזאת לאורך כל חייה.

תביעת המיליונים אותה הגישה עו”ד פילו, בשם הילדה והוריה, נגד קופת חולים ‘כללית’ בגין רשלנות רפואית, תידון בבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות