גנץ: אין אפשרות לשת”פ עם לפיד, הוא לא יכול להקים ממשלה

יו"ר כחול לבן בדרך לבחירות: "גמרתי להאמין לנתניהו. מה הסיכוי שנתניהו יעביר תקציב?" • על יאיר לפיד: "לא אחבור אליו כי אהיה המפלגה הגדולה בגוש. אני אמשיך ישר וכולם במחנה יסתדרו אחרי בשורה" • הליכוד: "גנץ בפאניקה בגלל מצבו בסקרים ולכן הוא מקיים ראיונות נואשים"
אריה ריבקינד
כ' כסלו התשפ"א / 05.12.2020 22:26

שר הביטחון בני גנץ העניק הערב (שבת) ראיון לתכנית ‘פגוש את העיתונות’, והבהיר כי מבחינתו לא נשאר אפילו סדק לתרחיש פוליטי אחר מלבד בחירות.

שתדע: אם תפספס את ההזדמנות המטורפת הזו אתה יוצא פראייר 

צ’ט או טלפון: למה חברי ‘מכבי’ לא צריכים לרוץ למיון על כל דבר? 

“או שיהיה תקציב וממשלה מתפקדת או שנלך לבחירות”, הצהיר.  “אנחנו הולכים לבחירות בגלל נתניהו, אם לא, מזמן היה תקציב”.

הוא הוסיף: “לא מנהלים מדינה עם תקציב לשבוע, נתניהו בזבז חצי שנה”.

לדבריו, נתניהו ידע היטב שמפלגת כחול לבן רצתה למנוע את הבחירות. “גמרתי להאמין לנתניהו, קיוויתי שהוא יתעלה לצורכי השעה”, אמר.

כשנשאל מה הסיכוי שמדינת ישראל לא הולכת לבחירות – הוא השיב בשאלה משלו: “תגידי לי את, מה הסיכוי שנתניהו יעביר תקציב?”.

ואם אכן הבחירות קרבות, גנץ מבהיר את תוכניותיו: “אנחנו נהיה המפלגה הגדולה והציר שסביבו תקום הממשלה הבאה”.

ריצה משותפת עם לפיד באותה סיעה אינה באה בחשבון כרגע: “אין אפשרות לשיתוף פעולה עם לפיד בסיעה אחת. אני צריך להוביל את המחנה, לפיד לא יכול להקים ממשלה בישראל. לא אחבור אליו כי אהיה המפלגה הגדולה בגוש. אני אמשיך ישר וכולם יסתדרו אחרי”.

ועם מי הוא מתכוון לרוץ בבחירות? “אשמח אם איזנקוט יבחר להצטרף אליי”.

גנץ העניק הערב גם ריאיון לחדשות 13, בו התייחס להחלטתו להצביע בעד פיזור הכנסת בקריאה טרומית, טען כי ראש הממשלה משך זמן ולא פעל לאשר תקציב, לא פסל חבירה לרמטכ”ל לשעבר גדי אייזנקוט – והגיב על פרסום עדותו בפרשת הצוללות.

בהתייחסו להצבעה בעד פיזור הכנסת, תקף: “נתניהו בזבז חצי שנה של קרדיט ציבורי. הסיבה שאנו הולכים לבחירות היא כי הוא זה שבחר לקחת אותנו לשם, כאשר הוא שם את הדברים שלו לפני שהוא שם את האינטרסים של המדינה”.

לדבריו, “המדינה לא צריכה בחירות, אבל נתניהו לא קידם שום דבר – לא תקציב, לא תקנון ממשלתי, ולא שיתף אותנו. הוא פעל כאילו זאת ממשלת ‘ליכוד’ ולא ממשלת אחדות”.

הוא התייחס לשוני בינו לבין נתניהו: “אני מביא לציבור הישראלי משהו אחר. אם הוא רוצה תחמנים ושקרנים, אז שיצביע למקורי. לא באתי לדקור אנשים בגב”.

בהמשך תקף שוב את ראש הממשלה: “נשמע סביר שאנחנו הולכים להציע תקציב לשבוע? זה מתאים למטבח, לא למדינה ולא לממשלה. אנחנו צריכים ניהול קפריזי של הקורנה? או ישיבות קבועות ותחומות בזמן, עם רגעים של החלטה? כשאנחנו הולכים ועושים הסכמים עם מדינות אחרות, אנחנו מסתירים זאת משר הביטחון ומראש הממשלה החליפי או משר החוץ?”

כשנשאל בנוגע לאפשרות כי יחבור לאייזנקוט, במידה והרמטכ”ל לשעבר יחליט לרוץ בבחירות, ענה גנץ: “אני משוחח עם גדי, הוא איש ממלכתי והוא בעל ניסיון מדיני וביטחוני עשיר. את מה שקורה ביני לבינו נשאיר שם”.

הוא הוסיף:  “אני אהיה המפלגה הגדולה, אחרי הליכוד. אהיה ראש מפלגת המרכז הגדולה ביותר בישראל וכל שאר המחנה יסתדרו בשורה מאחורה”.

בהמשך הריאיון, התייחס יו”ר כחול לבן לוועדת הבדיקה של פרשת הצוללות שהקים: “מרבית עניין הצוללות קרה אחרי שהייתי רמטכ”ל. אם הוועדה תמצא ליקויים בעדות שלי במשטרה – אהיה הראשון לקום ולהודות עליהם”.

עוד אמר גנץ: “ישנו דרג מדיני וישנו דרג צבאי – את ההחלטות האסטרטגיות מקבל הדרג המדיני. אבל, הוא לא יכול לקבל את ההחלטות ללא היוועצות עם הדרג המקצועי”.

הליכוד הגיב על הראיונות בחדשות 12 ו-13: “גנץ בפאניקה בגלל מצבו בסקרים ולכן הוא מקיים ראיונות נואשים ועושה שימוש פוליטי בוטה בצה״ל כדי למחזר את הפייק-צוללות, על אף שהוא עצמו העיד במשטרה שאין בה דבר.

“יועציו של גנץ צריכים לזנוח את האסטרטגיה הכושלת הזאת ולהמליץ לגנץ להצטרף לראש הממשלה במאמצים להביא חיסונים, להיאבק בקורונה, להביא עוד סיוע כלכלי לאזרחי ישראל וחתימת עוד הסכמי שלום היסטוריים”.

יעלון: “ברור שאייזנקוט נכנס למפלגתי ואני מוביל”

בתוך כך, שר הביטחון לשעבר משה יעלון חשף את הסיכום עם הרמטכ”ל לשעבר. יעלון נשאל בתוכנית ‘שישי בחמש’ עם גדעון אוקו בערוץ 12 אם יילך ביחד עם איזנקוט, במקרה שהבחירות יוקדמו, השיב: “כן”.

בתשובה לשאלה מי מספר 1 ומי מספר 2 בינו ובין הרמטכ”ל לשעבר איזנקוט, השיב: “על זה אין דיון כי גדי איזנקוט הבין את הלקח של בני גנץ. אם הוא ייכנס, אז ברור שהוא נכנס אליי למפלגתי ואני מוביל”.

יעלון נימק: “צריך לרכוש איזה ניסיון פוליטי, מיניסטראלי, שיש לי ואין לו. הוא איש מצוין אבל כן, זו זירה אחרת מאשר הזירה הצבאית. שם למפלגה? כרגע אנחנו תל”ם, יש מפלגה ויש מבנה, רק צריך להצטרף אליה. אם נחליט על שם חדש? אני לא יודע כרגע, אם הוא יצטרף – אני מקווה, מאמין”.

אולם, לפי דיווח של עמית סגל, מקורבי איזנקוט אומרים כי אין שום סיכום עם יעלון ואין שום החלטה כרגע להיכנס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות