יפגעו בבנט? ישנו את המפה? מי דוחף את מפלגת ‘המקצוענים’

המפלגה צפויה להצהיר מראש על תמיכה במועמד שיקבל הכי הרבה קולות בבחירות הקרובות - ולא פוסלת תמיכה בנתניהו לראשות הממשלה
אריה ריבקינד
י"ט כסלו התשפ"א / 05.12.2020 20:05

‘המקצוענים’ –  מפלגה חדשה שצפויה לקום לקראת הבחירות הרביעיות, ובה אנשי מקצוע שמבטיחים “ניהול אחר למשבר הקורונה”.

על פי הדיווח, המפלגה נמצאת בימים אלה בשלבי הקמה מתקדמים כשכסף רב כבר גוייס למען המטרה.

עוד נאמר כי בין השמות עליהם מדברים במפלגה נמנים עד כה שי באב”ד, מנכ”ל משרד האוצר, חיים ביבס, יו”ר מרכז השלטון המקומי, ד”ר יפעת שאשא ביטון, פרופסור רוני גמזו הפרוייקטור לשעבר, פרופסור זאב רוטשטיין מנכ”ל בית החולים הדסה, מיכל כהן שהייתה מנכ”לית משרד החינוך ואמי פלמור, מנכ”לית משרד המשפטים.

שם נוסף שעלה כחלק מהאפשרויות של המפלגה הוא משה בר סימן טוב, שמיהר להגיב בחשבון הטוויטר שלו: “אנשים משרבבים את שמי להתארגנויות פוליטיות. יש תשובה מאוד פשוטה לזה. אני לא. נקודה”.

גם חברת הכנסת שאשא ביטון הכחישה: “אנו עדים כל יום לניסיון להדביק לי חיבור כזה או אחר. כאשר אקבל את החלטתי אעמוד מול הציבור ואציג אותה בשקיפות מלאה כפי שנהגתי עד כה. אין כל קשר ביני לבין ההתארגנות שהוצגה”.

יצוין, כי מפלגה כזו עשויה לפגוע בעיקר במפלגת ימינה של נפתלי בנט.

שי באב”ד, מנכ”ל משרד האוצר לשעבר, הגיב בחשבון הפייסבוק שלו לפרסום, ולפיו הוא ייקח חלק בהקמת המפלגה החדשה.

באב”ד לא הכחיש את הדברים, ועל אף שכתב שאינו יודע אם תקום מפלגה כזו, כבר הביע תמיכה ברעיון ואף פרש חלק מתפיסת עולמו הפוליטית: “מי מאתנו לא היה רוצה שהנהגת המדינה תהייה בנויה מאנשי מקצוע מעולים, שמובילים את מדינת ישראל בתחום התמקצעותם?”.

באב”ד התייחס לשמות שנקשרו במפלגה החדשה: “לפני שכל המלעיזים קופצים ומתחילים במתקפות האישיות ברסי, גמזו, שאשא, מיכל כהן, עבדכם הנאמן ויתר השמות שאוזכרו בפרסום, לא הסיפור כאן ואף פעם לא נהיה, וספק גדול בכלל אם יקומו אנשים שירימו יוזמה שכזאת! הסיפור היחיד שיש כאן זה המהות והתוכן, שבהם צריך לנהל את השיח והביקורת (גופו של עניין), לא הפרסונות (גופו של אדם), הן רק אמצעי להגשמת מטרה..”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות