אמ”ן: ‘על כל יומיים נוספים בקצב ההדבקה הנוכחי – יידרש יום סגר’

1,434 נשאי קורונה אובחנו אתמול ב-64,787 בדיקות • "גם אם ניתן לייחס חלק מהעלייה בתחלואה לגידול במספר הבדיקות, אך זאת לא הסיבה העיקרית" • קבינט הקורונה צפוי להתכנס ביום ראשון כדי לדון בזינוק בתחלואה
תמי גיל
י"ח כסלו התשפ"א / 04.12.2020 11:02

מרכז המידע והידע הלאומי של אמ”ן קורא הבוקר (שישי) לעצור את ההקלות, כדי לבלום את הזינוק בתחלואה.

בדוח אמ”ן שפורסם היום נכתב, כי נמשכת עליה ברורה ועקבית במספר המאומתים – עם יותר מ-1,000 נדבקים ליום בממוצע שבועי.

באמ”ן מציינים, כי גם אם ניתן לייחס חלק מהעלייה בתחלואה לגידול במספר הבדיקות, אך זאת לא הסיבה העיקרית, ומזהירים כי בימים האחרונים נרשמת עלייה בתחלואה בקרב בני 60 ומעלה, מה שעלול להביא לעלייה בתחלואה הקשה בתוך כשבוע.

לפי הדוח, ניתוח הנתונים והתפשטות התחלואה במגזרים השונים מעלה כי אנחנו בפתחו של גל תחלואה שלישי, ונראה שלא יהיה די במניעת הקלות נוספות אלא כי יש צורך לבחון מחדש השבת מגבלות שכבר הוסרו.

“על מנת להמחיש את המחיר האפשרי של העלייה בתחלואה – בשיעור הגידול הנוכחי, על כל יומיים נוספים שבהם יישמר קצב ההדבקה הקיים, יידרש יום של סגר מלא כדי להשיב את המצב לקדמותו”, נכתב בדוח אמ”ן.

על רקע העלייה הנמשכת בתחלואת הקורונה בישראל, קבינט הקורונה צפוי להתכנס ביום ראשון  כדי לדון בצעדים הבאים שצפויים להינקט על מנת לבלום את התפשטות המגפה בישראל.

ההודעה בדבר כינוס הקבינט בשבוע הבא מגיעה לאחר אזהרות חוזרות ונשנות של בכירים במשרד הבריאות, ועל רקע העלייה במספר המאומתים היומי, שהשבוע שבר שיא של חודש וחצי.

משרד הבריאות פרסם הבוקר את נתוני תחלואת הקורונה המעודכנים בישראל ומהם עולה כי אתמול אובחנו 1,434 נשאי קורונה מתוך 64,787 תוצאות בדיקות שהתקבלו.

שיעור הבדיקות החיוביות – 2.3%.

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 537 חולי קורונה. מבין המאושפזים, מצבם של 287 מוגדר קשה ו-101 מתוכם מונשמים.

מאז פרוץ המגפה בישראל מתו 2,891 בני אדם.

בישראל יש כיום 27 יישובים (26 ערים וישוב אחד) אדומים, שמחזיקים ב-24.5% מכלל התחלואה הארצית, ו-28 יישובים (22 ערים ו-6 יישובים) כתומים שאחראים ל-30.4% מכלל התחלואה בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות