התפרצות דרמטית בישיבת כפר חב”ד: יותר מ-60 בחורים נדבקו

לפני כשבועיים חגגו בכפר חב"ד אפס חולי קורונה, אחרי חצי שנה בה התגלו חולים חדשים בכל שבוע - והיום מבוכה: מתוך כ-140 בדיקות קורונה לבחורי הישיבה המקומית, יותר מ-60 נמצאו חיוביים, עם צפי לנוספים • הישיבה תיסגר ותהפוך למלונית, אבל בפיקוד העורף רותחים על הרשלנות
תמי גיל
י"ח כסלו התשפ"א / 04.12.2020 01:07

כשבועיים אחרי שתושבי כפר חב”ד, היישוב החסידי הגדול בישראל, התבשרו כי ניצחו את נגיף הקורונה, לאחר שבכפר לא נרשם אף חולה – הגיעה היום (חמישי) הודעה שהביכה את הרשויות המקומיות: התפרצות דרמטית של הנגיף בישיבה הגדולה ‘תומכי תמימים’, הממוקמת בלב הכפר.

שתדע: אם תפספס את ההזדמנות המטורפת הזו אתה יוצא פראייר 

צ’ט או טלפון: למה חברי ‘מכבי’ לא צריכים לרוץ למיון על כל דבר? 

לפי הנתונים, עד כה אותרו בבדיקות שנערכו יותר מ-60 חולים חדשים מקרב בני הישיבה, עם צפי לחולים נוספים.

מבצע הדיגום לתושבי הכפר החל ביום שלישי במתחם מד”א המקומי, ומהלכו בוצעו 318 בדיקות. בין הנבדקים היו גם 140 מבחורי הישיבה, לאחר שבחורים התלוננו על תסמינים.

היום הגיעו תוצאות מהבדיקות שנערכו ביום שלישי, מהן עולה כי יותר מ-60 בחורים נמצאו חיוביים לנגיף, וכי קיימת תחלואה דרמטית בקרב בחורי הישיבה.

עם קבלת המידע על התוצאות החריגות, הוזעק אל מתחם הישיבה צוות של פיקוד העורף, בראשות אלוף משנה, מלווה בצוותי חירום של משרד הבריאות.

לחרדתם הם גילו, כי בחורים שנמצאו חיוביים כבר באמצע השבוע שוחררו לביתם – צעד שגרר זעם מצד אנשי פיקוד העורף ומשרד הבריאות.

 בישיבה הגדולה, כמו ביתר הישיבות, החלו את ‘זמן חורף’ בהתאם למתווה הקפסולות החדש, שקבע כללים מחמירים, וסגירת הישיבה לתקופה של מספר שבועות ברציפות ללא יציאה של הבחורים הביתה.

אלא שבשלב כלשהו ננטש המתווה. גורמים בכפר אף סיפרו כי בחורים מהישיבה טיילו ברחבי הכפר בשבת האחרונה.

בעקבות האירוע החריג הודיעה הערב הנהלת הישיבה כי הישיבה תיסגר, וכי החולים יוכלו להישאר בבידוד בישיבה – שתדאג לכל צורכיהם.

גורם בכפר חב”ד המעורה בפרטים אומר לחרדים : “עדיין אין מספרים סופיים, וכל הזמן מגיעות עוד תוצאות, כך שרק בהמשך נדע את תמונת המצב המלאה. בכל מקרה, הישיבה תהפוך למלונית והבחורים שנדבקו יבודדו בתוך שטח הישיבה”.

נזכיר, כי מנתוני משרד הבריאות על מספר החולים בערים בכל רחבי הארץ, עלה ביום ראשון בשבוע שעבר, כי  היישוב כפר חב”ד עם אפס חולים חדשים, לאחר חצי שנה בה היו חולים חדשים בכל שבוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כ
    04/12/2020 10:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אין על חב”ד