בגלל הזינוק I פרופ’ חזי לוי: לא פוסלים סגר בחנוכה ועוצר לילי

פרופ' חזי לוי בתידרוך מיוחד התייחס לעלייה בתחלואה • "במשרד הבריאות מתעתדים לקצר את הבידוד לעשרה ימים" • הדגיש: נרשמה עלייה בתחלואה בקרב הציבור כולו, ולא רק במגזר הערבי
תמי גיל
י"ז כסלו התשפ"א / 03.12.2020 18:16

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, קיים הערב (חמישי) תדרוך לעיתונאים על רקע הזינוק במספר הנדבקים – והביע דאגה מהעלייה בתחלואה.

שתדע: אם תפספס את ההזדמנות המטורפת הזו אתה יוצא פראייר 

צ’ט או טלפון: למה חברי ‘מכבי’ לא צריכים לרוץ למיון על כל דבר? 

“יש עלייה בתחלואה גם במגזר הכללי, אנחנו רואים יותר ערים אדומות ויותר ערים צהובות. 26 ערים אדומות ו-28 ערים צהובות אחראיות על 40% מהתחלואה.  לדבר הזה יש משמעות מבחינת מערכת החינוך, כי על פי שיטת הרמזור, הרי שבערים אלו הלימודים יהיו רק עד כיתה ד’, כך שמכיתה ה’ ואילך בתי הספר יסגרו”, אמר.

לגבי האפשרות כי הממשלה תחזיר חלק מההגבלות שהוסרו מאז תום הסגר השני, אמר פרופ’ לוי כי נשקלת אפשרות לעוצר לילי בחג החנוכה שיחל בשבוע הבא. “העלייה במקדם ההדבקה מעיד על עלייה בתחלואה ועל הצורך לדון במגבלות נוספות.

מנכ”ל משרד הבריאות התייחס גם לאפשרות כי משך הבידוד יקוצר, ואמר כי מדובר בהחלטה לא פשוטה: “אם אנחנו משחררים ביום ה-12 או העשירי אנשים שנחשפו לחולים מאומתים ללא בדיקות, נעלה את שיעור האנשים שמסתובבים ברחובות ושאולי פיתחו את המחלה. קבענו שאם עושים שתי בדיקות, שהאחרונה מהן שלישית ביום העשירי, הסיכוי להדבקה קטן”.

על החיסון לקורונה אמר מנכ”ל משרד הבריאות: “אנחנו נערכים כעת לקבלת חיסונים נגד קורונה ומשלימים את העבודה באמצעות מספר רב של מומחים באשר לסדר הקדימויות בחיסון, ונערכים לקבל את החיסונים שיגיעו בגל הקרוב בהיבט הלוגיסטי ובהיבט השינוע.

“יחד עם זאת, למרות שזה נותן איזשהו מקום לאופטימיות, אסור להיות שאננים. חייבים להמשיך לנהוג כשורה עם מסכות, היגיינה ומרחק. זה יכול להיות בעוכרינו”, הדגיש פרופ’ לוי.

מנכ”ל משרד הבריאות הביע חשש משילוב של הקורונה עם השפעת בחורף וקורא לאזרחי ישראל להתחסן מפני שפעת: “חודשי השיא עוד לפנינו. חוששים מעלייה בתחלואת השפעת עם הקורונה, זה יכול להכביד מאוד על בתי החולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות