הצעיר החרדי הודה בחקירתו: אני הצתתי את בנייני המגורים ברוממה

הצעיר, שנעצר ביום חמישי שעבר בחשד למעורבות בארבע הצתות של מבנים ואוטובוס, הודה באחריות גם לשריפה הגדולה ביום שלישי שעבר - שהסתיימה בפציעתם של שישה אנשים ושריפת עשרות כלי רכב
חיים טוויל
י"ז כסלו התשפ"א / 03.12.2020 17:42

הצעיר החרדי בן ה-20, שנעצר ביום חמישי שעבר בחשד להצתת מספר מבנים ואוטובוס – הודה אתמול (רביעי) בחקירה גם בהצתת מתחם בניינים ברחוב סורוצקין בשכונת רוממה בירושלים, ביום שלישי בשבוע שעבר, והוביל לשריפה שכמעט נגמרה באסון גדול.

שתדע: אם תפספס את ההזדמנות המטורפת הזו אתה יוצא פראייר 

צ’ט או טלפון: למה חברי ‘מכבי’ לא צריכים לרוץ למיון על כל דבר? 

היום מעצרו הוארך.

כזכור, 11 בני אדם נפצעו באורח קל ובנוני בדליקה שהתחוללה בקומפלקס הבניינים, לאחר שהאש פרצה בחניון המשותף לשני מבני מגורים בני חמש קומות. הנפגעים טופלו בזירה, ובהמשך 6 מתוכם פונו לבית החולים שערי צדק ולבית החולים הדסה הר הצופים

בשריפה עלו באש עשרות כלי רכב ומחסנים ואש ועשן התפשטו לשישה בניינים ברחוב. עשרות דיירים חולצו מהלהבות ונזק נגרם לבתים.

חוקרי כבאות והצלה לישראל מתחנת האומה, שהובילו את בדיקת האירוע, סיפרו ל’כאן חדשות’: “החקירה של השריפה ברחוב סורוצקין היתה חקירה מורכבת ולא פשוטה, הנזק הכבד שנגרם בשריפה, פעולות הכיבוי המורכבות וגורמים נוספים בשטח, הקשו על החקירה. אולם, הניסיון הרב של חוקרי הכבאות, וכן שיתוף פעולה מיטבי והדוק במיוחד עם משטרת ישראל וחוקרי המז”פ סייעו בידנו להגיע למסקנות כי השריפה הקשה הזאת החלה כתוצאה מהצתה”.

הצעיר נעצר לאחר שבשכונת רוממה התרחשו ביום חמישי שעבר, בתוך פחות משלוש וחצי שעות, ארבע הצתות:

• בשעה 21:30 הוזנקו 6 צוותי כיבוי והצלה לשריפה בארון חשמל הנמצא בקומה הראשונה של בניין בן 5 קומות ברחוב סורוצקין 9 שבשכונת רוממה. כתוצאה מהשריפה והעשן, נלכדו מספר דיירים בבתיהם והם חולצו על ידי לוחמי האש בסיוע שוטרי משטרת ירושלים. במקביל לפעולות החילוץ, פעלו הצוותים לכבות את השריפה ולמנוע את התפשטותה לכלל הבניין.

עוד נמסר מדיווח של הצוותים בשטח, כי מספר ילדים שאפו עשן ושניים מהם נזקקו לפינוי לבית החולים, כשהם במצב קל.

• בשעה 23:57 הוזנקו 3 צוותי כיבוי והצלה לרחוב גרוסברג בעקבות דיווח על שריפת אוטובוס. לוחמי האש שהגיעו תוך זמן קצר למקום, השתלטו במהירות על השריפה ומנעו את שריפת כל כלי הרכב וכן את התפשטות האש לרכבים סמוכים.

• בשעה 0:05 במהלך פעולות הכיבוי של האוטובוס הבוער, הוזנקו הצוותים לשריפה נוספת בבניין ברחוב עלי הכהן הסמוך. הצוותים שהגיעו למקום, הבחינו בשריפה בארון חשמל שלמרבה המזל, לא התפתחה לשריפה משמעותית, ולוחמי האש כיבו אותה תוך זמן קצר ללא נפגעים או נזק משמעותי לבניין.

• בשעה 0:50 הוזנקו 6 צוותי כיבוי והצלה לשריפה בכניסה לבניין ברחוב יוסף זיו. לוחמי האש שהגיעו תוך זמן קצר למקום, הבחינו בשריפה מפותחת ועשן רב המתפשט במעלה הבניין כשהוא לוכד את הדיירים הגרים בבניין בתוך דירותיהם.

במהלך דיון להארכת מעצרו של הצעיר, אמר נציג המשטרה כי הוא אותר בשטח, “ואמר לאחד השוטרים שהוא מצלם את ההצתה על מנת לעלות אותה בקבוצת וואטסאפ של דיווחים. הוא סירב לעיכוב והחל להשתולל ולתקוף שוטרים עד שהגיעו שוטרי יס”מ. בחקירתו הראשונה, הוא הכחיש ולאחר מכן נחקר פעם נוספת ואז נשבר והודה במיוחס לו תוך שהוא מפרט על סדרת הצתות שעשה הלילה. הוא השיב כי הוא סובל מבעיה של הצתות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    999
    13/12/2020 12:49
    .
  1. טפיייי עליך “עוד רשום הצעיר החרדי ” תתבייש לך