זקן המשגיחים בדורנו: נפטר הגה”צ רבי אהרן דוד חדש זצ”ל ממיר

הגאון הצדיק רבי אהרן דוד חדש זצ"ל, משגיח ישיבת 'מיר', נפטר • אתר 'חרדים 10' עם קווים ראשונים לדמותו של המשגיח שהעמיד עשרות אלפי תלמידים במשך יותר מ-55 שנים, וגם בשנותיו האחרונות היה סמל ליהודי הנלחם למען עבודת ה' • הלוויתו תצא בשעה 12:00 מרחבת ישיבת 'מיר'
יוסף גרינבוים
י"ז כסלו התשפ"א / 03.12.2020 03:35

בבית החולים ‘הדסה עין כרם’ בירושלים נפטר הלילה (חמישי), בגיל 90, זקן המשגיחים – הגאון רבי אהרן דוד חדש, משגיח בישיבת מיר, תפקיד בו כיהן יותר מ-55 שנה. 

המשגיח זצ”ל פונה בתחילת חודש חשוון לבית החולים ‘שערי צדק, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. מאוחר יותר הועבר למחלקת קורונה בבית החולים ‘הדסה עין כרם’,  שם אושפז. לאחר שהחלים מהקורונה הועבר למחלקת טיפול נמרץ.

בעולם התורה העתירו בתפילות לרפואתו, אך למרבה הצער ולאחר שמערכות גופו קרסו, השיב את נשמתו ליוצרה.

עם היוודע הבשורה המרה הוסרה הפרוכת בהיכל ישיבת ‘מיר’ בשכונת בית ישראל בירושלים.

מסע הלוויה צפוי לצאת היום מהיכל הישיבה.

תולדות חייו

המשגיח זצ”ל נולד בי”ד חשוון תרצ”א לאביו הגה”צ רבי מאיר חדש, משגיח ישיבת חברון במשך למעלה מיובל שנים, ולצביה נכדת רבי יוסף זונדל הוטנר מאיישישוק.

בגיל שנתיים נסע עם אמו ואחותו הקטנה שולמית – הרבנית אזרחי אשת ראש הישיבה הגרב”מ אזרחי, ראש ישיבת ‘עטרת ישראל’  – לליטא, כדי לקבל את ברכתו של ‘החפץ חיים’.

עם הגיעו לגיל ישיבה, נכנס ללמוד בישיבת ‘תפארת צבי’ – חברון לצעירים, שנקרא על שמו של הסבא רבי נתן צבי פינקל זצ”ל. הוא היה מראשוני התלמידים בישיבה שנוסדה באותם ימים.

מ’תפארת צבי’ המשיך לישיבה הגדולה חברון, שם עלה והתעלה בתורה ובמוסר.

עם הגיעו לפרקו נישא למרת חסידה, בתו של הגה”צ רבי חיים זאב פינקל זצ”ל, משגיח ישיבת מיר, בנו של ראש הישיבה הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל זצ”ל.

לאחר פטירת חמיו רבי חיים זאב פינקל, בחודש אלול תשכ”ה, התמנה רבי אהרן על ידי ראש הישיבה לכהן כמשגיח.

מאז, במשך יותר מ-55 שנים, כיהן כמשגיח ישיבת מיר. למרות היותו זקן המשגיחים, נמנע מלמסור שיחות בהיכל הישיבה, והעדיף למסור ‘ועדים’ לבני הישיבה בביתו.

את סדריו נהג ללמוד בבית המדרש המרכזי של הישיבה, אך מדי ערב היה מגיע ללמוד בבתי המדרש האחרים, כדי לבחון את מצבם של הבחורים הלומדים שם.

לתלמידי הישיבה הייתה ידועה הקפדתו על הגעה לתפילה בבניין המרכזי בישיבה, ובכך אף הייתה מותנית קבלת מקום לינה בפנימיה.

הוא עצמו, אף בימי חוליו, הקפיד לבוא לתפילה שחרית בישיבה, מתוך מסירות נפש.

נחשב כשולט ומכיר כמעט כל בחור מבין עשרות אלפי הבחורים שלמדו בישיבה בשנות כהונתו כמשגיח.

תלמידיו מספרים, כי בשנותיו האחרונות היה סמל ליהודי הנלחם למען עבודת ה’, כאשר היה ממלא סדר יום פעיל ביותר כשהוא רתוק לחמצן: הוא שהה בסדרים בישיבה, קיים שיחות, והשתתף באירועי תלמידיו.

בחודש חשוון תשע”ה נפטרה רעייתו הרבנית ע”ה, שכיהנה כמורה בבית ספר ‘בית ישראל’ במוסררה. פטירתה השפיעה רבות על המשגיח, אשר נחלש וחלה.

הותיר אחריו את ילדיו: לאה אשת הרב מרדכי סומפולינסקי – ר”מ בישיבת אור אלחנן, הרב אפרים חדש, הרב בן ציון חדש, יעל אשת הרב יצחק גולדשטוף והרב זאב חדש – וצאצאים רבים.

הלוויתו של המשגיח תצא בשעה 12:00 מרחבת ישיבת ‘מיר’ בשכונת בית ישראל בירושלים לכיוון הר המנוחות.

בנין הישיבה יהיה כולו סגור רק למשפחה וראשי הישיבה. הרחובות הסמוכים יהיו מחולקים לקפסולות באמצעות מאות מחסומים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות