ראשי ישיבות בקריאה: רק חתונות בצמצום משתתפים – ובאופן זהיר

למרות התחלואה הנמוכה במגזר החרדי: הבוקר פורסם ביומונים החרדיים מכתב עליו חתומים 25 ראשי ישיבות וחברי מועצת גדולי התורה בו מובהר כי יש לערוך אירועים רק במתכונת מצומצמת
יוסף גרינבוים
ט"ז כסלו התשפ"א / 02.12.2020 16:01

למרות התחלואה הנמוכה במגזר החרדי מתפרסם הבוקר (רביעי) ביומונים החרדיים מכתב בו של גדולי ראשי הישיבות לצמצום המשתתפים בשמחות ושמירת ההנחיות.

שתדע: אם תפספס את ההזדמנות המטורפת הזו אתה יוצא פראייר 

על המכתב חתומים 25 ראשי ישיבות וחברי מועצת גדולי התורה.

“מוסדות התורה פתוחים וקול התורה נשמע ברמה ב”ה, ומצב התחלואה מועט כעת ואינו מפריע לקיום מוסדות התורה”, כותב הגאון רבי ברוך דב פוברסקי ראש ישיבת פוניבז’, אליו הצטרפו יתר החותמים.

“אך היות ועדיין לא סר המר הזה מעלינו לגמרי, צריכים אנו לזהירות כדי שלא יחזור ויתפשט החולי רח”ל ויגרום לביטול תורה, ועל כן מוטל על בעלי השמחות לדאוג לערוך את השמחה בצמצום משתתפים ובאופן זהיר למעט ככל האפשר את הסכנה, ולהשמע להנחיות הרופאים שהוסמכו לכך”.

במשרד הבריאות מסבירים כי המכתב פורסם על רקע העובדה שהציבור החרדי משופע בשמחות מרובות של חתונות, אירוסין, בר מצוות ובריתות, שבתות ‘חתן’ ושבע ברכות אשר מטבע הדברים יוצרים אפשרות של הדבקה.

“מספיק שבשמחה יהיה חולה אחד העלול להדביק את כל משתתפי השמחה, כפי שקרה בעבר ואף התרחשו אסונות בנפש כתוצאה מהשתתפות חולים בשמחות, לפיכך עוררו גדולי ישראל את הצורך להיזהר במיוחד בשמחות האלה”.

במטה ההסברה לציבור החרדי של משרד הבריאות מציינים כי ניכרים ההקפדה והמאמץ לשמירה על הכללים בקרב קהלים רבים בציבור החרדי המצייתים להנחיות כהוראת גדולי ישראל וכי קיימת ציפיה שהירידה במספר המאומתים תימשך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות