סגר? ראש שירותי בריאות הציבור: “אנו נמצאים בתחילת גל שלישי”

ראש שירותי בריאות הציבור: "לא הוחלט עדיין לגבי סגר לילי. אבל העניין נבדק. כרגע לא הייתי בונה על חיסון" • בהלם: "רק כ-25% מהאנשים שמגיעים ממדינות אדומות מקפידים על בידוד"
תמי גיל
ט"ו כסלו התשפ"א / 01.12.2020 21:28

ד”ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, התייחסה הערב (שלישי) במסיבת עיתונאים מיוחדת לעלייה בתחלואה.

הזדמנות מטורפת: אלפי משרות מהחברות המובילות מחכות עבורך

בתדרוך שקיימה אמרה: “לראשונה מלמעלה בחודש עברנו את ה-1200 מאומתים. גם בממוצע השבועי, אנחנו נמצאים בממוצע יומי של 982, כשביציאה מהסגר היינו בפחות מ-600. מקדם ההדבקה נמצא בעלייה מתמדת ועומד על 1.17. אנחנו יכולים לזהות שאנחנו בתחילתו של הגל השלישי. אנחנו במספרים יותר קטנים מאוגוסט, אבל מקדם ההדבקה דומה.

“נציג לקבינט את עמדת משרד הבריאות ובין השאר נמליץ להפחית תחלואה מיובאת. רק כ-25% מהאנשים שמגיעים ממדינות אדומות מקפידים על בידוד, זה כמו עיר בקריטריונים של אזור מוגבל שמגיעה לישראל כל יום. יש לכך משקל כבד כמוקד שיש להתרכז בו”.

אלרעי פרייס הוסיפה: “לא הוחלט עדיין לגבי סגר לילי. אבל העניין נבדק. כרגע לא הייתי בונה על חיסון. את החורף הקרוב נעביר כשרוב מדינת ישראל לא מחוסנת, ולא נוכל להסיר מגבלות נרחבות בקרוב.

“זה האור בקצה המנהרה אבל בחודשים הקרובים נצטרך לראות איך מנהלים את המגפה בצורה אחראית.

“אין אמירה ממשרד הבריאות על סגר בחגים, ייתכן שנזדקק לאמצעי ריסון יותר משמעותיים ממה שיש כרגע. זה עדיין בדיונים עם עוד רעיונות למנוע את התמונות שאנחנו לא רוצים לראות”.

היא הדגישה: “אפשר לחכות לעלייה בתחלואה כמו בפעם הקודמת, אבל אז ייקח יותר זמן להוריד את ההתפשטות שוב. אנחנו במקום שבו כל חולה מדביק יותר מאדם אחד וצריך לנהוג בזהירות.

“ייתכן שפעולות מוגבלות יוכלו להוריד את מקדם ההדבקה ולא נידרש לצעדים משמעותיים, אבל בכנות אני אומרת – נראה שה-R ימשיך לעלות כי עדיין לא ראינו את ההשפעה של הסרת המגבלות – פתיחת המסחר והלימודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות