לפיד קרץ לחרדים: ‘אין לי כוונות לריב’, אבל כבר מחר יכעיס אותם

יו"ר האופוזיציה הציע בשבוע שעבר לנציגים החרדים לחבור אליו:  "אפשר להקים ממשלה ביחד שתתעסק רק בקורונה, רכשתי ניסיון פוליטי ואין לי היום כוונות לריב עם אף אחד" • אז איך הוא יצביע מחר כשיעלה 'חוק השוויון' שמכעיס את החרדים? "נתמוך בכל מה שנכון עבור מדינת ישראל"
אריה ריבקינד
ט"ו כסלו התשפ"א / 01.12.2020 14:14

כך יאיר לפיד רוצה לבנות יחסי אמון עם הסיעות החרדיות? יו”ר האופוזיציה הציע בשבוע שעבר, בראיון שהעניק לרדיו ‘קול חי’, לנציגים החרדים לחבור אליו לממשלה בראשותו.

למרות שהסיעות החרדיות מחרימות את לפיד, מאז שממשלת ‘ברית האחים’ גזרה יותר מ-70 גזרות על הציבור החרדי, והצהירו כי לא יחברו לקואליציה בה הוא חבר  –  הוא מנסה להציג כי שינה כיוון.

בראיון אמר לפיד: “אפשר להקים ממשלה ביחד שתתעסק רק בקורונה, רכשתי ניסיון פוליטי ואין לי היום כוונות לריב עם אף אחד”.

על רקע שורת החוקים שכחול לבן מתכוונת לקדם, חוקים הנחשבים ל’סדין אדום’ עבור המפלגות החרדיות, שאלנו: האם לפיד יתמוך בחוקים אלה?

מדובר בסדרת חוקים שעלולים לגרור הכרה של בג”ץ בנישואים אזרחיים ולהגביר את ההכרה בזכויות להט”ב. בנוסף החשש הוא שחוק יסוד השיוויון יגביר את האקטיביזם השיפוטי של בג”ץ, ויאפשר לשופטים להרחיב את המקרים בהם תיפסל חקיקה של הכנסת.

דובר יש עתיד-תלם אומר לחרדים 10: “יש עתיד-תל”ם עובדת למען אזרחי ישראל ולא בשביל הפוליטיקה. לכן ככלל אנו נתמוך בכל מה שנכון עבור מדינת ישראל.

“מבין החוקים המדוברים, מחר עולה להצבעה רק ‘חוק השוויון’. זהו חוק שנוסח גם על ידי חברת סיעת יש עתיד תל”ם, ח”כ ע’דיר כמאל מריח, ולכן גם הוא יעלה מחר לצבעה (החוקים הוצמדו). החוק מבקש את הוספת המילה שוויון לחוק יסוד כבוד האדם. חוק שאינו פוגע באדם – להפך.

“על כן, אנו מצפים שהחוק יעבור בתמיכת כל סיעות הבית, בלי קשר למגזר אותו הם מייצגות”.

מרכז האופוזיציה ויו”ר סיעת יש עתיד-תל”ם, ח”כ מאיר כהן אומר: “יש עתיד תל”ם באה לעבוד. אנחנו האלטרנטיבה לממשלה וככזו כאופוזיציה אחראית נצביע בעד כל חוק שטוב למדינת ישראל, ובטח חוקים שחברי כנסת מטעמנו מגישים”.

אמש הודיעה סיעת יהדות התורה בהודעה מיוחדת, כי היא דורשת גם מהליכוד להתאמץ יותר נגד הצעות החוק האנטי חרדיות שבני גנץ מנסה לקדם: “אנו מצפים כי הליכוד יסייע ביתר אקטיביות להורדת הצעות החוק הפרטיות הפוגעות בציפור הנפש מסדר יומה של הכנסת”.

סיעת ש”ס הגיבה עוד קודם לכן לכוונת מפלגת כחול לבן להעלות ביום רביעי את ‘חוק יסוד השוויון’ להצבעה במליאת הכנסת: “השר בני גנץ וכחול לבן החליטו לפרק את הממשלה וללכת לבחירות. הניסיון לקדם הצעות חוק שנועדו להגביר מחלוקות ולעורר פילוג, במקביל לפיזור הכנסת, נועדו אך ורק לקושש קולות ומשדרים מצוקה פוליטית קשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות