הנער החרדי שצולם במשטרה אזוק באזיקים תובע 90 אלף ש”ח פיצויים

ידידיה אפשטיין, הנער בן ה-14 מהעיר העתיקה, שצולם כבול בתחנת משטרה בירושלים, הגיש באמצעות עו"ד איתמר בן גביר תביעה על סך 90 אלף שקל • בן גביר: "ההתנהלות של המשטרה חצתה את כל הגבולות האדומים"
חרדים 10
ט"ו כסלו התשפ"א / 01.12.2020 01:18

ידידיה אפשטיין, הנער החרדי בן ה־14, אשר תמונתו, כשהוא יושב במהלך הלילה כבול לספסל בתחנת המשטרה בעיר העתיקה בירושלים, פורסמה ועוררה סערה ברשתות החברתיות, הגיש תביעה נגד המשטרה על סכום מצטבר של 90 אלף שקלים. כך דווח הערב (שני) ב’ישראל היום’.

הנער תובע, באמצעות עורך דינו איתמר בן גביר, את מפקד תחנת לב הבירה, את קצין המשטרה, ואת השוטר בתחנת המשטרה בעיר העתיקה, בגין שלושה מקרים שונים וטוען בין היתר למעצרים לא חוקיים, תקיפה, הוצאת שם רע, פגיעה בפרטיות וכבילה באזיקים.

אפשטיין, תושב העיר העתיקה, מקיים מעת לעת סיבובי שערים בהר הבית.

בתביעה התביעה נטען כי מנהגו זה הוא לצנינים בעיני חלק מהמקומיים וכן בעיני חלק מהשוטרים. בכתב התביעה מפורטים שלושה מעצרים שונים.

המעצר קרה בסוף חודש יוני, כאשר אפשטיין קיים עם חבריו סיבוב שערים, התפתח עימות עם מקומיים, ובסופו – כך נטען בתביעה, שוטרים השתמשו בכוח כדי להדוף את אפשטיין, תוך שהוא צועק מכאבים, ובשלב מסוים הוטח על הרצפה. כתוצאה מכך נפגע בקרסולו.

הוא עוכב לחקירה ולטענתו אחד השוטרים בתחנת המשטרה חנק אותו בגרונו ולאחר מכן הכניס אותו לשירותים עם שני שוטרים נוספים ושם בעט ברגלו הפגועה ואיים עליו.

לאחר שהועבר לתחנת הקישלה של מרחב דוד, הוא ספג לטענתו השפלות וביזויים מצד השוטרים, שצחקו לו והקניטו אותו.

לדבריו, כאשר ביקש כי יזמינו לו חובש כדי שיבדוק את רגלו, סירבו השוטרים לבקשתו. רק בסביבות השעה שתיים בלילה התאפשר לו לדבר לראשונה עם עורך דין ולאחר מכן נערכה חקירתו.

פרקליטו, עו”ד בן גביר, טוען בכתב התביעה כי החקירה נערכה בניגוד לחוק, בשעה מאוחרת ומבלי שהוריו עודכנו.

בשלב מסוים נכבל אפשטיין באזיקים בידיו וברגליו, ונדרש לשבת על ספסל במהלך הלילה כשהוא אזוק.

תמונה זו פורסמה ברשת ועוררה סערה.

רק בשעות הבוקר, כך נטען בתביעה, נזכרה המשטרה להתקשר לאמו של אפשטיין לעדכן אותה על אודות מעצרו. עם זאת, במשטרה טענו אז כי אביו של אפשטיין עודכן כבר בלילה על מעצרו של בנו.

עוד נטען בתביעה כי לאחר שפרסום תמונתו של אפשטיין הכבול באזיקים עוררה סערה, הגדילה המשטרה לעשות, ובמקום להתנצל – פגעה בפרטיותו, כאשר תדרכה את התקשורת ופרסמה סרטונים ממצלמות האבטחה בעיר העתיקה ובתחנת המשטרה, כאשר היא טוענת כי אפשטיין העמיד פנים שהוא פצוע, סירב לבדיקה רפואית, וכלל לא היה כבול בעת מעצרו.

כמה ימים לאחר מכן הגיש אפשטיין תלונה במח”ש.

עו”ד בן גביר: “ההתנהלות של המשטרה חצתה את כל הגבולות האדומים. החלטנו לא לחכות להחלטת מח”ש. אנחנו חושבים שהמעשים של השוטרים הם חמורים ומצדיקים פיצוי, ולכן הגשנו את התביעה האזרחית”.

ממשטרת ישראל נמסר ל’ישראל היום’: “כתב התביעה טרם התקבל במשטרה ולכשיתקבל אנו נשיב לו כמקובל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות