המתווה החדש לפיילוט הקניונים: תוגבל כמות האנשים המותרת לכניסה

קבינט הקורונה אישר מתווה חדש לפתיחת הקניונים במסגרתו תשונה התפוסה המותרת של המבקרים בחנויות • פרופ' גרוטו: "פתיחת 200 קניונים זה שונה מ-15, זה להוסיף עוד אגורה שבסוף הופכת לשקל"
תמי גיל
ט"ו כסלו התשפ"א / 01.12.2020 00:04

ועדת השרים לקורונה אישרה הערב (שני)  במשאל טלפוני מתווה חדש לפיילוט הקניונים – לאחר שהפיילוט שנערך ל-15 מהם בסוף השבוע הביא רבבות ישראלים –  שיפעל באופן הבא:

על פי ההצעה החדשה, תוגבל כמות האנשים המותרת לכניסה לקניון באופן שבו תותר שהיה ביחס של אדם על כל 15 מ”ר.

בנוגע לשטח שבחנויות עצמן, ייקבע כי בנוסף לכלל החל בתקנות העיקריות – לפיו התפוסה תהיה לפי יחס של אדם ל-7 מ”ר ועד 10 אנשים, בחנויות “גדולות”, שגודלן עולה על 150 מ”ר, התפוסה המירבית תהיה ביחס של אדם ל – 15 מטרים רבועים וללא קביעת ‘תקרה מספרית’ על מספר השוהים.

חישוב השטח לעניין התפוסה המותרת בקניון – בשטחים המשותפים – לא יכלול שטח של מקום ציבורי ועסקי שהפעלתו אסורה המצוי בתוך קניון, כגון, שטח של אולם קולנוע המצוי בקניון.

פרופ’ איתמר גרוטו המשנה למנכ”ל משרד הבריאות התייחס הבוקר בישיבת ועדת חוקה של הכנסת, לפיילוט פתיחת הקניונים, והסביר את עמדת המשרד.

“לא הגענו למקדם ההדבקה המתוכנן, אך עדיין יש למצוא פתרונות שיאפשרו ללכת קדימה עם החמרה של התו הסגול. התו הסגול היה בסדר וקבע כללים אפידמיולוגיים נכונים אך הבעיה הייתה בציות הציבור ומהצד השני באכיפה, ולכן החלטנו לערוך פיילוט לראות איך זה עובד בתנאים ביחס לעלייה בתחלואה”.

לדבריו, “ככל שתכננו את הפיילוט הגענו למסקנה שיש מדדים שניתנים לבדיקה ויש תיקונים שניתן לעשות תוך כדי ולצאת באופן יותר בטוח להפעלת הקניונים בהמשך. אנחנו מודדים את העמידה בהנחיות בעיקר עטית מסכות וריחוק. אני מאמין באכיפה עצמית ע”י בעלי עסקים כך שיש חלק של אכיפה כזה, וחלק מהאכיפה על ידי הרשות והמשטרה”.

הוא הוסיף: “החלטנו על פיילוט קצר כשהמטרה היא להגיע למסקנות שמהן ניתן להתקדם. זה לא שביום ראשון נסיר את הפיילוט או נפתח את כל החנויות אלא בעקבות הלקחים נבוא עם הצעה לתיקון התקנות שבו יהיה פיזור אחיד של האנשים, כך שנאפשר בחנויות כניסה של יותר מ-10 אנשים. אם הפיילוט יצליח נערוך דיון בקבינט ואנחנו חושבים שאפשר להרחיב אותו לכל הקניונים”.

פרופ’ גרוטו אמר עוד: “אנחנו לא מתעקשים על אפס סיכונים וזה קשור גם להדבקה הכללית. לדעתי איון מקום לשלב ביניים ויש קשר למצב התחלואה כי פתיחת 200 קניונים זה שונה מ-15, זה להוסיף עוד אגורה שבסוף הופכת לשקל וזה עלול לחייב אותנו לחזור אחורה למצב שאף אחד לא רוצה.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות