יהדות התורה תוקפת את גנץ: הפר התחייבות, עשה הכל להתחמק

יהדות התורה מצטרפת לש"ס ועולה להתקפה נגד בני גנץ: "לא עמד בהתחייבותו לחוקק חוק להסדרת מעמד תלמידי הישיבות" • על דברי ליברמן כי "ש"ס ויהדות התורה עובדים בשירות הרוצחים" - תקפו: "מביעים את זעזועינו מדברי הבלע שלו, ממשיך במסורת ההסתה והשיסוי בטענות שקריות"
אריה ריבקינד
י"ד כסלו התשפ"א / 30.11.2020 21:21

סיעת יהדות התורה יוצאת הערב (שני) במתקפה חריפה נגד יו”ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ – ומאשימה אותו בהפרת ההסכם הקואליציוני.

בהודעה מיוחדת שפרסמה הסיעה נאמר: “בהסכם הקואליציוני עליו חתם יו”ר סיעת כחול לבן בני גנץ נכתב ונחתם במפורש כי ‘עם כינון הממשלה יחוקק חוק להסדרת מעמד תלמידי הישיבות’.

“מאז חלפו שמונה חודשים ועד כה שר הביטחון בני גנץ לא עמד בהתחייבותו המפורשת לקדם את החוק ועשה כל דבר כדי להתחמק מההסכם. אנו רואים בכך הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני על ידי כחול לבן”.

בהודעה תוקפת הסיעה את ההסתה של יו”ר ישראל ביתנו: “אנו מביעים את זעזועינו מדברי הבלע של יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שממשיך במסורת ההסתה והשיסוי כנגד הציבור החרדי בטענות שקריות, כביכול הסיעות החרדיות פועלות להגן על רוצחים, תוך טיעונים נבזיים וחסרי ביסוס”.

יהדות התורה דורשת גם מהליכוד להתאמץ יותר נגד הצעות החוק האנטי חרדיות שבני גנץ מנסה לקדם: “אנו מצפים כי הליכוד יסייע ביתר אקטיביות להורדת הצעות החוק הפרטיות הפוגעות בציפור הנפש מסדר יומה של הכנסת”.

בהודעה זו מצטרפת יהדות התורה לש”ס, שכבר  הביעה תמיכה ללא סייג בראש הממשלה.

סיעת ש”ס הגיבה כבר אחר הצהרים לכוונת מפלגת כחול לבן להעלות ביום רביעי את ‘חוק יסוד השוויון’ להצבעה במליאת הכנסת: “השר בני גנץ וכחול לבן החליטו לפרק את הממשלה וללכת לבחירות. הניסיון לקדם הצעות חוק שנועדו להגביר מחלוקות ולעורר פילוג, במקביל לפיזור הכנסת, נועדו אך ורק לקושש קולות ומשדרים מצוקה פוליטית קשה”.

כפי שדווח מוקדם יותר בחרדים 10, סיעת כחול לבן תקדם כבר השבוע סדרת חוקים משמעותית – חוק יסוד השוויון, שמטרתו לעגן בחוק יסוד את האיסור אפליה מכל סוג שהוא, חוק הפונדקאות וחוק יסוד מגילת העצמאות.

מדובר בסדרת חוקים הנחשבים ל’סדין אדום’ עבור המפלגות החרדיות, וזאת משום שהם עלולים לגרור הכרה של בג”ץ בנישואים אזרחיים ולהגביר את ההכרה בזכויות להט”ב.

בנוסף החשש בימין הוא שחוק יסוד השיוויון יגביר את האקטיביזם השיפוטי של בג”ץ, ויאפשר לשופטים להרחיב את המקרים בהם תיפסל חקיקה של הכנסת.

בינתיים, בכחול לבן שוקלים להצביע בעד ההצעה לפיזור הכנסת שתעלה ביום רביעי סיעת יש עתיד-תל”ם. היום הודיעו שניים מחברי הקואליציה, חברי סיעת ‘דרך ארץ’  – יועז הנדל וצבי האוזר, על תמיכה בה.

הזעם של סיעת יהדות התורה על יו”ר ישראל ביתנו יצא לאחר ש ליברמן טען בצהריים, בפתח ישיבת סיעתו, כי המפלגות החרדיות מונעות תיקון לחוק שישלול אפוטרופסות מרוצחי נשותיהם.

“סיעות ש”ס ויהדות התורה כרגע עובדים בשירות הרוצחים, בשירות הגברים שרצחו את האישה וממשיכים לעשות רע לקרובים שלהם”, האשים ליברמן.

הוא הוסיף: “קורא לארגוני הנשים להכריז מלחמה על ש”ס ויהדות התורה. אם החוק יגיע לוועדת החוקה הוא פשוט יטורפד”.

בהמשך לעג ליברמן לכוונת מפלגת ‘כחול לבן’ להעלות השבוע במליאת הכנסת את הצעת חוק יסוד השוויון, חוק הפונדקאות וחוק יסוד מגילת העצמאות.

“באותו שבוע שדנים בפיזור הכנסת נזכר פתאום יו”ר כחול לבן להעלות את החוקים האלה? הוא לא מתכוון לחוקק אותם, הוא מתכוון לעשות פוזה ולא מעבר לכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות