מחקר סרולוגי במגזר החרדי: כ-40% התגלו כבעלי נוגדנים לקורונה

במדגם המייצג השתתפו 907 בני אדם, מכל הגילאים, כולם תושבי הריכוזים החרדיים • הבדיקות פוענחו במעבדות המרכז הרפואי שמיר - אסף הרופא • 2.64% מהנבדקים הראו תוצאה גבולית • סמנכ"ל אסטרטגיה ומחקר ב'תצר': נמשיך לפעול להצגת נתוני האמת על מצב התחלואה במגזר
תמי גיל
י"ד כסלו התשפ"א / 30.11.2020 20:39

נתונים של כאלף תוצאות בדיקות סרולוגיות פרטיות שבוצעו במדגם מייצג של המגזר החרדי במהלך חודש נובמבר ונותחו על ידי חטיבת המחקר של חברת ‘תצר’, הראה כי מבין הנבדקים, מעט יותר מ-40% היו בעלי נוגדנים לנגיף הקורונה ברמה כזו או אחרת.

הבדיקות נערכו בפריסה ארצית, והשתתפו בהן מדגם מייצג של 907 משתתפים, מכל הגילאים, כולם תושבי הריכוזים החרדיים בבית שמש, אלעד, ירושלים ובני ברק.

הבדיקות פוענחו במעבדות המרכז הרפואי שמיר – אסף הרופא.

מניתוח מקיף של תוצאות הבדיקות שערכה חטיבת המחקר בתצר, שעוסקת באסטרטגיה, מדיה ומחקרי שוק עלה: 37.48% מהנבדקים הראו תוצאה חיובית והתגלו אצלם נוגדנים לקורונה.

2.64% מהנבדקים הראו תוצאה גבולית – היו בעלי נוגדנים לנגיף, אך לא ברמה מספקת כדי לקבוע שהם חלו בנגיף.

בסך הכל עלה מניתוח תוצאות הדגימות, כי מעט יותר מ-40% מהנבדקים התגלו כבעלי נוגדנים ברמה כזו או אחרת לנגיף.

חברת ‘תצר’ הציגה היום (שני) את נתוני המחקר המלאים ללקוחותיה, ביניהם ארגוני בריאות, גופים מהמגזר השלישי וחברות מובילות, ויעשה בהם שימוש גם לשיפור הקצאת המשאבים וההתמודדות הלאומית עם נגיף הקורונה.

ניסים פרץ, סמנכ”ל אסטרטגיה ומחקר ב’תצר’: “נתונים אלה מאפשרים ללקוחותינו התקדמות בהקלות והתאמות נקודתיות לעסקים הממוקמים בריכוזים חרדים. נמשיך לפעול להצגת נתוני האמת אודות מצב התחלואה במגזר ולקבלת הקלות במגבלות בהתאם לרמת הסיכון הנמוכה שהתגלתה במחקר זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות