הח”כ הערבי ממשיך להפתיע: פיזור הכנסת? אני אצביע כפי שאחליט

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס מהרשימה המשותפת, אומר כי ייתכן שיצביע בניגוד להחלטת מפלגתו • מדוע התראיין גם לערוץ 20, והאם יוכל לשתף פעולה עם בצלאל סמוטריץ'?
אריה ריבקינד
י"ד כסלו התשפ"א / 30.11.2020 19:18

ח”כ מנסור עבאס, יו”ר מפלגת רע”מ וחבר הרשימה המשותפת, שוחח היום (שני) עם בני טיטלבוים בכאן מורשת.

עבאס התייחס לאפשרות כי יצביע בשונה מחברי הרשימה המשותפת בהצבעה על פיזור הכנסת ביום רביעי הקרוב – ואמר, כי הרשימה המשותפת תכריע על הצבעתה.

עם זאת, יו”ר רע”מ סירב להודיע כי בכל מקרה יקבל את דין הסיעה. הוא הזכיר כי כך עשתה גם בל”ד, כשסירבה להמליץ על בני גנץ לראשות ממשלה, בניגוד להחלטת רוב הרשימה המשותפת.

ח”כ עבאס אמר כי בניגוד למקובל בקרב המפלגות הערביות להצביע אוטומטית בעד הפלת כל ממשלה, הוא סבור כי יש לבחון כל מקרה לגופו.

בהמשך הסביר כי קיבל החלטה בתחילת כהונתו בכנסת שלא לסרב לראיון באף כלי תקשורת, כולל ערוץ 20.

הוא הדגיש: “אני מעוניין שכולם יקשיבו למה שאני אומר, לא חייבים להסכים על הכל. לא אפסול אף כלי תקשורת ושאף אחד לא יפסול אותי”.

על השאלה האם יוכל לשתף פעולה עם בצלאל סמוטריץ’ – השיב: “מי שנמצא בשררה ומי שנמצא בממשלה הוא כתובת לכל חבר כנסת, כדי שיוכל להעלות את הנושאים. כשבצלאל סמוטריץ’ היה שר תחבורה העלנו נושא מסויים והוא אכן נענה ופתרנו בעיה שלא נפתרה על ידי שרים רבים. לוקחים את זה יותר מידי ומכלילים בנושא הזה”.

הוא הסביר: “החידוש שלי הוא שאני לא בכיס של אף אחד. היינו תמיד בכיס של השמאל ואני אומר שאני לא נמצא בכיס של השמאל, אבל גם לא עובר לכיס של הימין. לכן אני בעמדה שאנחנו מייצגי חברה ערבית שיש לה מעמד מיוחד בתוך מדינת ישראל. חייבת להיות אופוזיציה מיוחדת. לא אופוזיציה שמתנהגת כמו אופוזיציה רגילה שתמיד רוצה להפיל את הממשלה ולהכשיל כל החלטה.

“אנחנו צריכים להתנהל בצורה חכמה כדי שנוכל להשיג הישגים לטובת חברה הערבית. זאת המציאות הפוליטית בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות