מעשים חמורים והתעללות: חקירת מנהיג הקהילה מלוד הסתיימה

הפרקליטות הגישה היום הצהרת תובע לפיה בכוונתה להגיש נגדו כתב אישום: מעצרו הוארך • מהחקירה עלה חשד: החשוד, מנהיגה של קהילה המונה מאות משפחות, נהג להזמין לחדרו כמה מתלמידיו הקטינים, תוך שימוש במרותו - ושם ביצע בהם עבירות חמורות במיוחד, לאורך שנים
חיים טוויל
י"ד כסלו התשפ"א / 30.11.2020 15:55

משטרת ישראל סיימה היום (שני) את חקירתו של הרב נתנאל דרעי, מנהיג ‘קהילת היכל הקודש’ בלוד, בן 39 ואב ל-14, החשוד בביצוע עבירות חמורות בתלמידיו הקטינים לאורך שנים.

מעצרו של הרב דרעי בוצע על ידי שוטרי משטרת לוד, בערב שבת לפני יותר משבועיים.

מהחקירה עלה חשד לפיו נהג החשוד, מנהיגה של הקהילה המונה מאות משפחות, להזמין לחדרו כמה מתלמידיו הקטינים, תוך שימוש במרותו – ושם ביצע בהם עבירות חמורות במיוחד, וזאת לאורך שנים.

מהמשטרה נמסר כי “במהלך החקירה הוארך מעצרו של החשוד מעת לעת ועם סיומה הגישה היום הפרקליטות הצהרת תובע לפיה בכוונתה להגיש כנגד החשוד כתב אישום”.

בית משפט השלום בראשל”צ האריך היום את מעצרו של הרב דרעי בארבעה ימים נוספים.

כפי שדווח בחרדים 10, על פי שלוש תלונות שהצטברו נגדו מצד תלמידיו –  בני 14, 16 ו-19 הוא חשוד שביצע מעשים חמורים במיוחד והתעלל בנערים. כל המעשים בוצעו על פי החשד בקטינים במשך שנים.

עורך ‏דינו, זאב לקט, אמר ל’כאן חדשות’ אמר לאחר הארכת המעצר בפעם השניה, כי מרשו רב מכובד בקהילה וכי הוא מכחיש את החשדות המיוחסים לו.

מטעם הרב נמסר עוד, כי יש סכסוך בינו לבין המתלוננים על רקע שידוך שהרב ביטל, וכעת המתלוננים מנסים להתנקם בו, לדבריו.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בקהילה נקבע כי יש לחתן נערות עוד לפני שיגיעו לגיל 16, זאת חרף האיסור בחוק לכך. בהרצאותיו בפני נשים הוא נוהג להפנות אליהן את הגב.

עוד לפני המעצר בקהילה הוציאו ‘דין מוסר’, המאפשר לפגוע בכל מי שיעיד נגדו.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בעקבות כך המשטרה פנתה לבתי דין רבניים פרטיים, כדי שיעניקו ‘פסק דין’ המאשר לתלמידים להגיש תלונות. אחד מבתי הדין נעתר לבקשת המשטרה, והוציא פסק דין – בו נאמר:

“בתאריך כ”ב חשון תשפ”א התכנסנו בית הדין וקיבלנו עדויות קשות מג’ עבירות חמורות הקשורות לאבן העזר שהם בגדר יהרג ואל יעבור לגבי ר’ … המנהל במקום מוסדות.

“כמו כן, שמענו הקלטות וראינו מסמכים בעניין הנ”ל.

“ביקשנו מהנ”ל להופיע בפנינו כדי להשמיע את גרסתו, אולם במקום להופיע בפני בית הדין, הייתה אלימות קשה מצד הסובבים את הנ”ל.

“הורינו להרחיק ולהתרחק ממנו ושחיוב ומצוה ללכת למשטרה, וזה בגדר ‘לא תעמוד על דם רעיך’.

“כמו כן, כל מי שיודע או אפילו חושד, על האנשים המוגדרים כאנשי חינוך הקשורים להנ”ל, באותם מעשים חמורים, צריך ללכת למשטרה למסור את המידע שבידו”.

על פסק הדין חתומים הרבנים אהרן ירחי, ראובן נקאר, ושמעון גוטמן.

גם הגאון רבי שלמה יוסף מחפוד פרסם אתמול קריאה למי שנפגע מהרב שנעצר – לפנות למשטרה ולמסור כל מידע עליו.

“בצער גדול הריני מגלה את דעתי כי היה למראה עיני מכתב ביה”ד בראשותו של הקר”א ירחי שליט”א ומכתבו של ידידי הגר”ש אליהו שליט”א אשר פסקו כי הטיפול בעניין התלונות על המעשים החמורים – מעתה ואילך יעבור לרשויות החוק”, כתב הרב מחפוד.

הוא הוסיף: “גם באו בפני עדויות מטרידות מאד אשר מצריכות חקירה ודרישה יסודית מה שאין בכח בית דין בזמננו לעשות”.

הוא הדגיש: “בהיות שהדבר נוגע לפגיעה ביסודות דת קדשנו, מורה אני בזה כי חובה מוטלת על כל אדם ואדם שיש לו מידע הן בנושא קדושה וצניעות הן בנושאי ממונות והן בנושא אונאה וצער הבריות לפנות בהקדם למשטרת ישראל ולמסור את הידוע לו, כדי שיתברר העניין לאשורו”.

עוד כתב הרב מחפוד: “וכל המסרב לכך בתואנה כלשהי, הריהו בגזיר התורה ‘ואם לא יגיד ונשא עוונו’ ודם הנפגעים בצווארו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב נתנאל
    14/12/2020 00:58
    נתן קבאלו
  1. הרב צדיק קדוש טהור