לפיד מתחנן בפני כחול לבן: לסיים את דרכה של הממשלה הגרועה

לפיד לכחול לבן: "מה שהיה היה. בואו נעשה יחד את הדבר הנכון. הגיע הזמן שתפסיקו להיות משתפי הפעולה של נתניהו. היו לכם כוונות טובות, זה לא הצליח" • והאם יתמוך בממשלה זמנית בראשות יעלון?
אריה ריבקינד
י"ד כסלו התשפ"א / 30.11.2020 14:59

יו”ר אופוזיציה, ח”כ יאיר לפיד, קרא אחר הצהרים (שני) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד לחברי כחול לבן לתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת שתעלה להצבעה ביום רביעי הקרוב.

“אם כחול לבן יעשו את הדבר הנכון, בעוד 48 שעות הממשלה תלך הביתה, וישראל תצא לדרך חדשה”, אמר לפיד.

לדבריו, “בעוד 48 שעות אנחנו יכולים לסיים את דרכה של הממשלה הגרועה ביותר בתולדות המדינה. אני קורא מפה למפלגת כחול לבן: מה שהיה היה. בואו נעשה יחד את הדבר הנכון. הגיע הזמן שתפסיקו להיות משתפי הפעולה של נתניהו. היו לכם כוונות טובות, זה לא הצליח. עכשיו צריך לתקן”.

לפיד פנה לחברי כחול לבן: “אתם לא יושבים בממשלת אחדות, אלא בממשלה מנופחת ומושחתת שגורמת נזק אדיר לכלכלת ישראל. אנחנו צריכים ממשלה שתעבוד בשביל אזרחי ישראל. שתקום בבוקר בשביל לאחד את הישראלים ולבנות מחדש את הכלכלה.

“במקום לעבוד בשביל נתניהו אנחנו צריכים ממשלה וכנסת שהציבור יאמין להם. בשביל לבנות את הכלכלה אנחנו צריכים להחזיר את האמון. במקום נתניהו, אנחנו מציעים הנהגה שאפשר לסמוך עליה”.

יו”ר האופוזיציה לפיד אמר בתשובה לשאלת ‘כאן חדשות’ –  האם יתמוך בממשלה זמנית בראשות יעלון: “הוא מעדיף אותי בראשות הממשלה” .

שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס הבוקר לאפשרות שכחול לבן תצביע בעד פיזור הכנסת, ואמר כי ההחלטות יתקבלו מחר בערב.

בריאיון לאריה גולן ברשת ב אמר ניסנקורן: “אי אפשר להמשיך ככה, כשמשיקולים אישיים לא מעבירים תקציב ומינויים. זה ברור לכל כחול לבן”.

הוא הוסיף: “זאת החלטה קשה לשלוח את ישראל בעת הזאת לבחירות, מצד שני לממשלה יש תפקיד אחד – לעבוד לטובת האזרחים. אנחנו לא יכולים להסביר לאזרחי ישראל למה אין תקציב ל-2021”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות