‘גלגל אותי 25 מדרגות’: יהודה גליק תובע 300,000 ש”ח מערבי שתקף אותו

הח"כ לשעבר הגיש את התביעה כנגד תושב מזרח ירושלים אשר תקף אותו, השליך וגלגל אותו במורד כעשרים וחמש מדרגות בכניסה לבית - בעת שגליק הגיע לניחום אבלים בבית משפחת אל-חלאק שבנם נורה בידי שוטרים: "נדהמתי שהמדינה לא ראתה בזה אירוע לאומני"
חיים טוויל
י"ד כסלו התשפ"א / 30.11.2020 13:38

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק מהליכוד הגיש אתמול (ראשון) לבית משפט השלום בירושלים תביעה כספית נגד תושב ירושלים, שהיה שותף בתקיפתו האכזרית בחודש יוני האחרון במזרח ירושלים.

גליק תובע מהתוקף סך של 300 אלף שקלים, לאחר שהורשע לפני כ-4 חודשים בתקיפה וחבלה ממשית בצוותא, ונגזרו עליו חמישה חודשי מאסר בפועל.

בכתב התביעה נטען, כי הנתבע הורשע על פי הודאתו בפלילים, וכי מכתב האישום עולה כי הנאשם פעל ממניעים גזעניים, ומסיבות שונות לא הואשם במניע זה.

“לצורכי התביעה מבוקש אפוא לאמוד את הפגיעה הלא ממונית בכ-250 אלף ש”ח בנוסף לכך יבקש המערער להשית על הנתבע פיצויי עונשי על סך 50 אלף ש”ח מאחר והתקיפה נעשתה באופן מרושע ואכזרי ממניע גזעני”.

בכתב האישום, שהוגש לפני כחמישה חודשים, מתואר כי בעת שהגיע גליק אל בית האבלים של משפחת אל-חאלק, התוקף תפס והוציא את גליק בחוזקה מהבית,  ולאחר מכן “השליכו וגלגלו את התובע במורד כעשרים וחמש מדרגות הכניסה לבית האבלים. התובע, אשר היה שרוע ארצה, ניסה להתרומם אולם הנתבע ובני החבורה היכו ובעטו בגופו ובראשו”.

כאשר גליק התרומם והמשיך לצעוד ברחוב, התוקף ובני חבורתו עקבו אחריו, כאשר “סמוך לתחנת כיבוי אש המשיכו להכות את התובע בראשו ובגופו, בעטו והפילו אותו ארצה בשנית. בעוד התובע שרוע על הארץ, המשיכו לבעוט בעוצמה בראשו ובגופו של התובע”.

בנוסף, ציינו בכתב האישום כי במהלך האירוע, התוקף אף קרא והלהיט את בני החבורה שהיו יחד איתו, לתקוף ולפגוע בתובע. כמו כן במהלך התקיפה, נקראו קריאות כי המתלונן יהודי, “פורץ לאל אקצה”, “מרביץ לנשים”, “מוסר צעירים למשטרה”.

גליק הגיב על הגשת התביעה:  “האירוע היה מאוד טראומתי והיה בו כאב פיזי מאוד קשה, נדהמתי שהמדינה לא ראתה בזה אירוע לאומני, למרות שהקריאות היו לאומניות והיה ברור לכל שלא הרביצו לי סתם. התביעה לא נעשית מפאת תאוות ממון שלי, אלא מפאת המאבק שלי נגד האלימות בחברה הכללית ובפרט כנגד אנשי ציבור. בתקווה שניצור פה הרתעה ונגיע למצב שלא תהיה אלימות ברחובות ישראל ושלא תהיה אלימות במיוחד על רקע לאומני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות