גנץ נגד החרדים: ‘חוק יסוד השוויון’ יפרק את הממשלה?

'כחול לבן' תעלה להצבעה כבר השבוע סדרה של חוקים הנחשבים ל'סדין אדום' עבור המפלגות החרדיות - ובהם חוק יסוד השוויון וחוק הפונדקאות • חוק יסוד השיוויון עלול לגרור אחריו הכרה של בג"ץ בנישואים אזרחיים, להגביר ההכרה בזכויות להט"ב, ויגביר את האקטיביזם השיפוטי של בג"ץ
אריה ריבקינד
י"ד כסלו התשפ"א / 30.11.2020 12:46

בהנחיית בני גנץ: סיעת כחול לבן תקדם כבר השבוע סדרת חוקים משמעותית – חוק יסוד השוויון, שמטרתו לעגן בחוק יסוד את האיסור אפליה מכל סוג שהוא. חוק הפונדקאות וחוק יסוד מגילת העצמאות.

מדובר בסדרת חוקים הנחשבים ל’סדין אדום’ עבור המפלגות החרדיות, וזאת משום שהם עלולים לגרור הכרה של בג”ץ בנישואים אזרחיים ולהגביר את ההכרה בזכויות להט”ב.

בנוסף החשש הוא שחוק יסוד השיוויון יגביר את האקטיביזם השיפוטי של בג”ץ, ויאפשר לשופטים להרחיב את המקרים בהם תיפסל חקיקה של הכנסת.

יו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ, הורה ליו”ר הסיעה ח”כ איתן גינזבורג, לקדם עוד השבוע את הצעות החוק הללו.

לפי החלטת גנץ, יקודמו שלוש הצעות חוק, מתוך כוונה להשלים את הליך החקיקה כבר בכנסת הנוכחית.

הצעות החוק שיקודמו:

1. חוק יסוד השוויון – בהצעת חוק זו מוצע לעגן במסגרת חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו את הזכות לשוויון ואת האיסור על הפליה.

הצעת החוק הוגשה על ידי חברי הכנסת איתן גינזבורג, מיכל קוטלר וונש, עינב קאבלה ותהלה פרידמן.

2. חוק פונדקאות – הצעת חוק זו נועדה להרחיב באופן שוויוני את מעגל הזכאים לביצוע פונדקאות, להרחיב את מעגל הנשים שיכולות לשמש כפונדקאיות ולהסדיר את האפשרות לביצוע פונדקאות מחוץ לישראל רק באמצעות חברות תיווך שיוכרו על ידי שרי הבריאות והמשפטים, וכן הקמת וועדה מייעצת שתפקידה לייעץ לשרים בנוגע לחברות התיווך כאמור ולאשר מרפאות מחוץ לישראל, אשר במסגרתן נעשה הליך פונדקאות לתושבי ישראל.

הצעת החוק הוגשה על ידי חבר הכנסת איתן גינזבורג.

3. חוק יסוד מגילת העצמאות – מטרת הההצעה היא לעגן בחוק-יסוד את החובה לפרש את מכלול החקיקה הישראלית, לרבות חוקי יסוד אחרים, לאור הכרזת העצמאות כחובה פרשנית חוקתית, מה שיבטיח את מעמדה של הכרזת העצמאות כמקור השראה מחייב לפרשנות המשפט הישראלי כולו.

הצעת החוק הוגשה על ידי חברי הכנסת מיכל וונש קוטלר, איתן גינזבורג, עינב קאבלה ותהלה פרידמן.

“כחול לבן רואים בחבילת חקיקה זו אבני דרך משמעותיות בדרך לחברה טובה יותר ובטוחים שכל מי שבערכיו רואה את הציבור ואת טובת המדינה – יתמוך”, אומרים בכחול לבן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות