איך מסבירים לציבור החילוני את הסכסוך המר בחצר סאדיגורה? • צפו

הקרע בחצר סדיגורה התדרדר מאוד בחודשים האחרונים: עו"ד נתן רוזנבלט, שהוצג כמקורב למשפחת האדמו"ר מסאדיגורה, הגיע אל 'שש' - תוכניתו של אמנון לוי בחדשות 13, כדי להסביר
יוסף גרינבוים
י"ד כסלו התשפ"א / 30.11.2020 17:48

הקרע בחצר סדיגורה התדרדר מאוד בחודשים האחרונים – מאז פטירת האדמו”ר זצ”ל בחודש אב-  במהירות, ושני הצדדים אף הגישו תלונות הדדיות במשטרה על רקע סכסוך הירושה וגניבת ספרים עתיקים, חפצי יודאיקה ורכוש משפחתי המוערך במיליונים שהיו בחדר הכספת בחדרו של האדמו”ר זצ”ל.

אנשיו של האדמו”ר החדש, הרה”צ רבי יצחק יהושע העשיל, ממשיכים להיאבק למימושה של הצוואה ונגד מתווה חלוקת האדמו”רות עליו החליטה האם-האלמנה, ובעיקר נגד התבססות האח הבכור הרה”צ רבי מרדכי שלום יוסף בירושלים – שם נמצאים מרבית הנכסים המניבים של החצר בישראל.

על רקע המחלוקת הזו, אירח אמנון לוי ב’שש’, את עו”ד נתן רוזנבלט, שהוצג כמקורב למשפחת האדמו”ר מסאדיגורה:

רוזנבלט: “האדמו”ר הותיר אחריו 6 בנים ו-3 בנות. מבין הבנים, הבן הגדול הוא בן 38, הרב מרדכי, והבן החמישי הוא הרב יהושוע, הויכוח העיקרי הוא בין שני הבנים הללו, כאשר בצוואה נכתב במפורש שמי שיהיה האדמו”ר יהיה הבן החמישי שהוא הבן הצעיר.

אמנון לוי: שזה היה הלם ותדהמה… אבל אם זה רצון האדמו”ר בדרך כלל מקובל למלא את רצון האדמו”ר, לא?

“נכון נכון, ולכן 90 עד 95 אחוזים מהחסידים הלכו אחרי האדמו”ר הצעיר בלי שום ספק. מה שקורה זה שהאדמו”ר המבוגר יותר, הבן המבוגר יותר, לא קיבל, הקים חצר לבד בירושלים והלכו אחריו כמה עשרות חסידים, האימא, כמו שאתה יודע, איתו.

אמנון לוי: נתן, זה עלבון נורא גדול לבן הבכור שהאבא העדיף את הבן הצעיר, למרות שבאופן טבעי זה עובר לבן הבכור, תראו את תמונתו, הוא ממש ילד, הבן הצעיר, זו סטירת לחי לבן הגדול.

“זה תלוי איך אתה מסתכל על זה. זה שיש מישהו שהוא יותר מתאים ממך לא אומר שאתה לא בסדר.

אמנון לוי: כל אחד מבין את זה, אני לא בסדר אם אבא שלי נותן את החסידות לבן הצעיר ולא לי…

“זה לא שאתה לא בסדר, יש מישהו יותר טוב. אתה יודע, אויבו של הטוב הוא המצוין. אני מכיר את הבן הצעיר, אני מקורב לחסידות הזו עוד מימי הסבא, והבן הצעיר מאז שהיה ילד קטן שמנו עין עליו, ידענו שפה מדובר באדם שהוא משכמו ומעלה. אחת לדור יורדת נשמה כזאת.

אמנון לוי: נתן איך משתלב עניין הגניבה בסיפור הזה?

“זה לא גניבה. כל אדמו”ר משאיר אחריו אוצרות שהוא ירש מהאדמו”רים הקודמים בשווי של מאות אלפים ולפעמים גם מיליוני דולרים. אנחנו מדברים על תשמישי קדושה מלפני מאות שנים. ואז יש ויכוח למי זה שייך. האמא, אתה יודע, היא האשה הכי מכובדת בחסידות, כולם אוהבים אותה, זה ההיפך הגמור ממה שמצויר בתקשורת”.

אמנון לוי: היא זו שהגישה את התלונה, לא?

“אנחנו לא רוצים להיות במקומה, אתה יודע מה זה ששני ילדים רבים ואיך האמא מרגישה. ולכן זה מביא אותה לכל מיני צעדים כאלו. אבל מכבדים אותה מאד, השאירו לה את הדירה, דירה ענקית, כל מה שהיא רוצה נותנים אבל טיבם של סכסוכי ירושה שהם לא נעימים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד
    30/11/2020 20:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הוא הסביר ממש יפה שני צדדים, בלי לפגוע באף צד

    • חסיד   01/12/2020 12:08

      המבינים בסדר הנשמות של דורנו רק העורך דין חסר דעה ומפגר הזה יודע בטיב ירידת הנשמות בדורנו שיהי׳ לו רפואה שלימה רפואת הנפש כמובן