רון קובי לבג”ץ: זו הסיבה שצריך לבטל את הדחתי מראשות העיר

אחרי שבועז יוסף מונה לראש 'הוועדה הממונה': רון קובי הגיש היום עתירה לבג"ץ נגד השר זאב אלקין, מי שחתם על הדחתו • דורש להוציא למשרד הפנים צו המורה על השבתו לתפקיד ראש העיר
אריה ריבקינד
י"ג כסלו התשפ"א / 29.11.2020 20:12

‏רון קובי לא מרים ידיים: ראש עיריית טבריה לשעבר הגיש היום (ראשון) לבג”ץ עתירה חדשה נגד השר זאב אלקין, מי שחתם על הדחתו מראשות העיר טבריה, בדרישה לבטל את החלטת הוועדה להדיחו. בנוסף, דורש קובי להוציא למשרד הפנים צו המורה על השבתו לתפקיד ראש העירייה.

בעתירה, בת 47 עמודים, טוען קובי כי בועז יוסף, חבר הוועדה שהמליצה על הדחתו, שמונה לאחרונה לראש ‘הוועדה הממונה’ מטעם משרד הפנים, מצוי היה בניגוד עניינים – ועל כן ההחלטה להדיחו פסולה.

בועז יוסף, הממונה לשעבר על מחוז הצפון במשרד הפנים, החליף את סמנכ”ל משרד הפנים מוני מעתוק, שכיהן כראש הוועדה הממונה בעשרת החודשים האחרונים – מאז הדחת קובי.

בעתירה לבג”ץ נאמר: “מינויו של הגורם, אשר היה שותף להדחתו של קובי, לכהן בתפקיד במקומו, מסיר את המסכות שעטו על פניהם גורמי השררה, בניסיון להקנות לפעולותיהם הפסולות מראית עין של ענייניות והצדקה חוקית, וחושף במלואם את טביעות האצבע של השיקולים הזרים והאינטרסים האישיים אשר עמדו ביסוד פעולותיה”.

יצוין, כי קובי מתכוון להתמודד לראשות העיר שוב ברגע שיוחלט על עריכת בחירות.

קובי עצמו כתב לפני כשבועיים בדף הפייסבוק שלו: “דרמה, תיבת פנדורה משפטית שנפתחה בטבריה. מסתבר שהשימוע ההדחה שנערך לרון קובי ראש העיר הקודם היה פסול מתחילתו תוך ניגוד עניינים. עורכת הדין דפנה הולץ לכנר שלחה הערב מכתב לפני מיצויי הליכים ובו דרישה לבטל את השימוע!”

הוא הוסיף: “שר הפנים אריה דרעי מינה ליו״ר הועדה הממונה את בועז יוסף, אשר היה גורם דומיננטי מאד בכל הליך ההדחה והשימוע. השר אריה דרעי מצפצף בדרכו שלו על כל החוקים המינהליים האפשריים, כל מטרתו להפוך את טבריה לעיר תיירות חרדית!”

לדבריו, “השר אלקין הפך לחותמת גומי גמישה של אריה דרעי, עוד אבן ונדבך במכירת המדינה לסיעות החרדיות. טבריה נלחמת על עתידה. העיר הזו נשדדה מהתושבים שלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות