‘הקרן החדשה’ הגדילה תמיכתה בארגונים הפועלים בציבור החרדי

במסגרת המאמץ לשנות את עמדות הציבור החרדי, השיקה עמותת 'עיר עמים', המתנגדת לבנייה ברמת שלמה ורמות, קורס ייחודי: 'סדנה להיכרות עם מזרח ירושלים' • הקרן החדשה: "פועלים יחד עם השותפים הרבים מתוך החברה החרדית" • בצלמו: "קוראים לציבור החרדי: שומר נפשו ירחק"
אריה ריבקינד
ט"ו כסלו התשפ"א / 01.12.2020 17:18

האם מנסים לשנות את הציבור החרדי? בשבוע שעבר נפתח קורס ייחודי למגזר החרדי של עמותת ‘עיר עמים’ – ‘סדנה להיכרות עם מזרח ירושלים המיועדת לציבור החרדי’.

הזדמנות מטורפת: אלפי משרות מהחברות המובילות מחכות עבורך

הקורס ממומן על ידי קרן אדנאוור’, קרן זרה מגרמניה, ומטרתו הינה “להרחיב ולהעמיק את הקשר” של המגזר החרדי עם המתרחש במזרח ירושלים. גם בשנים עברו הקורס מומן באמצעות מימון זר.

זה לא הדבר היחיד ש’עיר עמים’ מפעילה במיוחד עבור הציבור החרדי. השבוע יתקיים גם כנס אינטרנטי באמצעות הזום על מצב הנשים החרדיות והערביות בירושלים. בעבר הארגון אף קיים סיורים מיוחדים במיוחד לציבור החרדי במזרח ירושלים.

זה גם לא המאמץ היחיד המופעל במטרה לשנות את עמדות הציבור החרדי: מי שמרכזת את הקורס של ‘עיר עמים’ היא פנינה פויפר, פעילת ציבור חרדית מירושלים, אשר פועלת בשנה האחרונה כיו”ר הארגון ‘חרדים ממלכתיים’.

מדובר בארגון שפועל מאחורי הקלעים במימון מלא של ‘הקרן החדשה’, ומטרתו לשנות את עמדות הציבור החרדי בנושאים כמו דת ומדינה, ארץ ישראל ועוד. הארגון אינו מצהיר על כך ואף מחלק סלי מזון לנזקקים.

פנינה פויפר: “הקורס של עיר עמים מיועד לעשות בדיוק מה שכתוב במודעה. הקורס קיים לחרדים כבר 4 שנים והרעיון הוא להכיר את הסוגיות”.

אז מה יש לארגון שממומן על ידי מדינות זרות לחפש במגזר החרדי ומי עומד מאחורי היוזמה הזו?

‘הקרן החדשה לישראל’ היא תאגיד זר אשר פועל במדינת ישראל על ידי קרוב למאה ארגונים. רבים מהארגונים מוכרים כמו ‘שוברים שתיקה’, ‘בצלם’ ועוד. אולם חלקם, פחות מוכרים.

‘עיר עמים’ הינו ארגון שפועל בשנים האחרונות כדי למנוע ריבונות יהודית במזרח ירושלים ונלחם בזכות של יהודים לעלות להר הבית. הארגון, אשר רוב כספו מגיע מהאיחוד האירופי ומדינות זרות ומקבל מימון גם מ’הקרן החדשה’, מציג עצמו כארגון בלתי-מפלגתי.

עם זאת, ראשיו תומכים בפתרון שתי המדינות ומתנגדים לבניה יהודית בשכונות כמו רמת שלמה, גבעת המטוס, רמות, העיר העתיקה ובשכונת גילה.

מעמותת עיר עמים נמסר: “עיר עמים גאה לעבוד מול מגוון רחב של קהלים מדתות וזרמים שונים החיים בירושלים ומחוצה לה, במטרה להציג בפניהם את מורכבות החיים בעיר בהקשר לסכסוך הישראלי-פלסטיני ולקדם עתיד פוליטי טוב יותר בה”.

בתשובה לשאלה האם עיר עמים מתנגדת לבניה בשכונות החרדיות רמות ורמת שלמה – השיבו מהעמותה לחרדים 10: “עיר עמים מתנגדת לבנייה ברמת שלמה. כל בנייה מעבר לקו הירוק (67′) היא בעייתית ועיר עמים מתנגדת לה”.

שאלנו את הקרן החדשה: מדוע הקרן משקיעה הון רב דווקא במגזר החרדי? האם המטרה הרשמית הינה לשנות את עמדות המגזר לעמדות שמאל? מה מטרת הקמת ארגון חרדים ממלכתיים? כמה כסף אתם משקיעים בארגון זה ובכלל בניסיונות להוביל לשינוי הציבור החרדי?

דובר ‘הקרן החדשה’: “הקרן החדשה לישראל הגדילה בשנים האחרונות את תמיכתה בארגונים הפועלים בציבור החרדי, בהם ארגון החרדים הממלכתיים, במטרה לעודד יוזמות אזרחיות המקדמות צדק חלוקתי, חינוך וזכויות נשים יחד עם פעילים ופעילות מתוך החברה החרדית.

“בתמיכתה הקרן מבקשת להעצים את הקולות השונים המצויים בחברה החרדית ולסייע להם להצליח בפעילותם. הקרן החדשה לישראל פועלת יחד עם שותפיה הרבים מתוך החברה החרדית ומכלל החברה הישראלית כדי לקדם סדר יום אזרחי הדוגל בשוויון וצדק”.

בארגון ‘בצלמו’ אומרים לחרדים 10: “הכסף הזר שמגיע מחו”ל ומהקרן החדשה פועל במטרה לשנות את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה. בנוסף הכסף הזה פועל במטרה לשנות ישירות את הציבור החרדי על ידי מימון עתירות שונות. לדוגמה על ידי מניעת אירועים בהפרדה ועוד. אנחנו קוראים לציבור החרדי: שומר נפשו ירחק מהם. אל תתקרבו לארגון שפועל מכספים זרים, ייתכן אף אנטישמיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד דרך של פנינה פפויפר לקבל תקציבים
    02/12/2020 14:44
    אשר
  1. זה מגוחך ברמות…

    פייק כזה כבר לא היה כאן שנים. הציבור החרדי שמאמין בתורת ה’ ובהבטחה על ארץ ישראל, וכמו שרש”י מביא בתחילת ספר בראשית. הוא האחרון שיתמוך בקבוצה ההזויה הזאת, לא סתם נטורי קרתא הם קבוצה הזויה ודחויה בציבור החרדי…