החרדי ש’עקץ’ במיליוני ש”ח קיבל רק תשעה חודשי מאסר

בית משפט השלום בירושלים גזר 9 חודשי מאסר, שירוצו בעבודות שירות, על אריאל חיים אלמלח, טוען רבני מהבירה, לאחר שהורשע בשורת מעשי הונאה של נשים וגברים חרדים • למרות היקף ההונאה, השופטת גזרה עליו ענישה מקלה במיוחד: ביצע את העבירות על רקע התמכרותו להימורים
חיים טוויל
י"א כסלו התשפ"א / 27.11.2020 14:16

העוקץ הגדול: בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שישי) תשעה חודשי מאסר בפועל, שירוצו בעבודות שירות, על אריאל חיים אלמלח, טוען רבני מירושלים, לאחר שהורשע בשורה ארוכה של מעשי הונאה שהסתכמו ב-780 אלף ש”ח.

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

בין הקורבנות אותם עקץ היו נכה שהכיר בפייסבוק וגרף מכיסה עשרות אלפי שקלים, כשהוא מציג עצמו כבעל חברת נדל״ן, קשישים, בני משפחה ואנשים חסרי ישע בשבעה מקרים לפחות.

למרות היקף ההונאה והסכומים, השופטת סקפה שפירא החליטה לגזור על אלמלח ענישה מקלה במיוחד.

השופטת ציינה כי הנאשם קיים את העבירות על רקע התמכרותו להימורים – וכתבה: “מובן כי אלמלא שיקולי השיקום, העונש הראוי לנאשם היה של מספר שנות מאסר”.

העיתונאית ענבר טויזר, מי שפרסמה לפני שנתיים תחקיר עליו ב’ידיעות’ וכיום כתבת חדשות 12, צייצה: “אחרי התחקיר על עוקץ המיליונים שפגע בנשים חסרות ישע ברגעי שפל בחייהן, בית המשפט גזר היום על אריאל אלמלח 9 חודשי מאסר בפועל. את ההחלטה על עונש מקל נימקה השופטת “משיקולי שיקום”. מה שמדהים הוא שבזמן שהמשפט נערך – הוא המשיך ללא בושה לעקוץ עוד אנשים, בהם קשישה ממנה גנב 200 אלף ש”ח”.

מהתחקירים שפורסמו עליו בכלי התקשורת עלה כי אלמלח הונה גברים ונשים בחברה החרדית בשווי מיליוני שקלים.

בחודש מארס 2017 הוא נעצר למשך שבועיים ושוחרר, ובעוד הפרקליטות מתמהמהת לפעול, הוא המשיך לעקוץ.

השיטות שתיארו המתלוננים במשטרה היו מגוונות: מאירוסין פיקטיביים לנשים ועד הבטחות לשיפוץ בניין במקום תשלום שכר הדירה – ועד זיוף צ’קים.

מי שרכזה בשעתו את המאבק נגדו הייתה קרובת משפחה שלו, שלטענתה נעקצה על ידיו בסכום של 400 אלף שקלים. לאחר שהבינה שהמשטרה לא פועלת מהר מספיק בעניינו, היא החלה לאסוף עדויות נגדו ולהזהיר בעלי דירות ועסקים – רגע לפני שחתמו עמו על חוזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בית משפט בדיחה
    27/11/2020 15:22
    לא משנה
  1. רק 9 חודשי מאסר בושה
    7 נשמות לאדם הזה לא מפסיק ולא יפסיק לעולם
    לא יעזור כלום
    הוא להבדיל אחד למליון מצדיק