שלימזל: המינוי הבעייתי של בני גנץ בוועדת הבדיקה לפרשת הצוללות‎

השר בני גנץ מינה לחבר בוועדת הבדיקה את מפקד חיל הים בדימוס אברהם בן שושן • אלא שמחולל פרשת הצוללות מיקי גנור העיד במשטרה: "היו לי פגישות עבודה איתו" • שושן טוען: לא זכורה לו כל פגישה עם גנור ובוודאי שלא היה קשר עסקי
אריה ריבקינד
י' כסלו התשפ"א / 25.11.2020 23:25

שר הביטחון בני גנץ הכריז השבוע על הקמת ועדת בדיקה לפרשת הצוללות שבראשה יעמוד השופט בדימוס אמנון סטרשנוב.

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

לצד סטרשנוב מינה שר הבטחון חברים נוספים לוועדה: יעל גריל, לשעבר מנהלת הרכש במשרד ראש הממשלה ומנהלת היחידה הכלכלית של מנהל הרכש במשרד הביטחון, ואלוף (במיל’) אברהם בן שושן, מפקד חיל הים ונספח משרד הביטחון בוושינגטון לשעבר.

אלא שכעת מתברר – לפי חשיפה של חדשות 12 –  כי היה קשר בין מחולל פרשת הצוללות מיקי גנור לבין בן שושן.

מהדיווח עולה, כי כאשר המשטרה תפסה את היומנים של גנור, מי שהיה עד מדינה, חזר בו וכעת נאשם במתן שוחד לבכירים, הם מצאו שם רישום של פגישה שנערכה ב-15 בפברואר 2010 עם בן שושן.

כאשר החוקרים שאלו את גנור על הקשר שלו עם בן שושן, הוא אמר בעדותו במשטרה: “אברהם בן שושן היה מפקד חיל הים בעברו. פגשתי אותו מספר פעמים והוא היה חבר טוב של עמירם רפאל (- תא”ל לשעבר בחיל הים). הוא רצה גם לקדם את עצמו וגם את רפאל. זה לא הבשיל לשום דבר ואין משהו מיוחד”.

בן שושן מסר בתגובה כי לא זכורה לו כל פגישה עם מיקי גנור ובוודאי שלא היה ביניהם קשר עסקי.

גורמים במשרד הביטחון אומרים: “בבדיקות שנערכו לא עלה כל קשר עסקי או היבט אחר של ניגוד עניינים הנוגע לאברהם בן שושן ולקשר עם מיקי גנור. יש להדגיש כי ועדת הבדיקה שהוקמה אינה עוסקת בהיבטים פליליים אלא בתהליכי הרכש ובנושא קשרי העבודה בין הגופים השונים במערכות הביטחון ובמדיניות הקשרים האלו”.

גם המינוי של השופט בדימוס אמנון סטרשנוב בעייתי, משום שהוא פרסם בעבר מאמר ארוך, שבו הוא קורא לנתניהו להתפטר מראשות הממשלה

הוועדה צפויה להתחיל את עבודתה בתוך שבוע-שבועיים.  הוועדה תצטרך להגיש את מסקנותיה בתוך 4 חודשים, שצפויות להתפרסם לציבור.

ביום שני השבוע תקף יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי בחריפות את בני גנץ: “אתמול נפל דבר בישראל. כחבר ותיק מאוד בקבינט הביטחוני וכמי שעבר עם כמה ראשי ממשלות ושרי ביטחון בממשלות ישראל לאורך הרבה שנים, אני לצערי יכול לקבוע ששר הביטחון חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות