כך ליצמן יפתור את משבר הדיור? זה המענק שיקבלו רוכשי יד שנייה

גלובס' חושף את תכנית המענקים החדשה של שר השיכון יעקב ליצמן: 100 אלף שקלים לרוכשי דירה יד שנייה ב'ערי מחיר למשתכן' בסכום של עד 700 אלף שקלים
חרדים 10
י' כסלו התשפ"א / 25.11.2020 23:08

ביום ראשון הקרוב תובא לאישור הממשלה הצעת המחליטים של שר השיכון יעקב ליצמן לעידוד רכישת דירות בפריפריה.

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

על פי ההצעה שנחשפה ב’גלובס’, יוענקו 100 אלף שקלים לרוכשי דירת יד שנייה בבנייה רוויה ברשויות מקומיות – ערי מחיר למשתכן – שניתן בהן מענק מותנה בין השנים 2020-2018, לרוכשי דירה ראשונה.

התוכנית תוקצבה לשנת 2020 ב-17 מיליון שקלים. כלומר, התקציב יעמוד למימוש לרוכשים מיום פרסום ההחלטה ברשומות (מה שמותיר חודש בפועל לשימוש בתקציב).

על פי ההחלטה, מקבלי המענק יהיו מי שיעמדו בתנאים הבאים: רווק, גרוש או אלמן, מגיל 35 ומעלה; נכה בן 21 ומעלה שהוכר כנכה לצמיתות; זוג נשוי או זוג ידוע בציבור; זוגות שנרשמו לנישואין ועומדים להינשא בתוך שלושה חודשים מיום הגשת הבקשה; הורה עצמאי חד-הורי/גרוש, עם ילד אחד לפחות שהוא רווק וטרם מלאו לו 21 שנים, המתגורר עימו דרך קבע ונמצא בחזקתו.

עוד נקבע כי המענקים יינתנו בגין עסקה לרכש דירה שמחירה נע בין 250 אלף שקל ל-700 אלף שקל; שטח הדירה גדול מ- 40 מ”ר והיא תוגדר כ”ראויה למגורים”, וכן כי הרכישה לא תהיה מקרוב משפחה מדרגה ראשונה.

רוכשי הדירה יידרשו להחזיק בבעלות עליה למשך חמש שנים, בדומה לתנאי ‘מחיר למשתכן’.

ברשימת היישובים המלאה שבה זכאים הרוכשים לממש את המענק נמצאים: שדרות, נתיבות, אופקים, אילת, אשקלון, שלומי, רכסים, חריש, נהריה, עכו, נחף, נצרת, סחנין, ירוחם, בית שאן, צפת, קרית שמונה, כפר מנדה ועוד.

עם אישור הצעת ההחלטה משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר יעבירו לבנקים בימים הקרובים הנחיות ליישום תוכנית המענקים, שלא תפגע בזכאות הרוכש למשכנתא בנוסף למענק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פחחחחחחח.....
    27/11/2020 16:11
    אשם תמיד
  1. אם לא תיגע בהציע, המענקים שלך על חשבון הקופה הציבורית יגדילו את הביקושים והמחירים רק יעלו. ה 100K מענק שהמדינה תתן ילך לפח ואם הייתם צריכים לקנות דירה ב 700K המחיר שלה מהר מאד יטפס ל 800K
    כוסות רוח למת! עדיף כבר להגיד שאין לך מושג מה אתה עושה…