הרב יוסף רקסין, חסיד חב”ד, נרצח במיאמי • המשטרה: שוד

הלם ותדהמה בשכונת קראון הייטס בברוקלין: הרב יוסף רקסין, ששהה בנופש אצל בתו, צעד לתפילת שחרית כששני צעירים זינקו לעברו, היכו אותו, וירו בו מטווח קצר • מנהלת אזורית של הליגה נגד השמצה: "כרגע אין הוכחה שהמניע לרצח אנטישמי"
אליעזר היון
י"ד אב התשע"ד / 09.08.2014 23:18

רצח בדרך לבית הכנסת: משטרת מיאמי מחפשת אחר שני חשודים שרצחו את הרב יוסף ראקסין הי”ד, חסיד חב”ד, שהיה בדרכו לבית הכנסת ‘בית מנחם’ ,הממוקם בצפון מיאמי ביץ’ בשבת בבוקר.

הרב יוסף רקסין, כבן 60, תושב שכונת קראון הייטס שבברוקלין, שהה במיאמי אצל בתו, לרגל חופשה.

הוא צעד ברחוב NE 175th בדרכו לתפילת שחרית, כאשר שני גברים צעירים החלו להתנכל לו, ולהכות אותו.

בהמשך שלפו השנים כלי נשק וירו בו.

הרב רקסין הוטס במהירות לבית החולים ממוריאל ג’קסון, שם הובהל אל חדר הטראומה, אך למרבה הצער הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

מהמשטרה נמסר, כי שני החשודים נמלטו מן הזירה, כאשר אחד עושה את דרכו על אופנים ואחד נמלט רגלית.

המנוח הי”ד הותיר אחריו את רעייתו פייגי ו-6 ילדים.

למשטרה אין עדיין תיאור מוצלח של היורים.

הרצח לאור היום, עורר מיד חרדה גדולה בקהילות יהודיות: זירת הרצח היא בלב אזור עם אוכלוסיה יהודית צפופה ובשכונה זו לבד ישנם 11 בתי-כנסת. באחרונה צוירו על קירות אחד מבתי הכנסת ‘תורה ואמונה’, צלבי קרס והמילה “חמאס”.

הרשתות החברתיות ואתרים יהודיים הוצפו מיד בפוסטים בהם עלתה השאלה: האם ההתקפות האלימות נגד יהודים באירופה החלו לחלחל גם לאמריקה?

אלא שדוברת במשטרת מיאמי-דייד, אלנה הרנאנדז, אמרה זמן קצר לאחר הרצח: “בשלב זה אין שום סימן שמדובר ברצח שנאה”.

בחוגים יהודיים התקבלה ההצהרה בספקנות רבה, אלא שכעבור שעות החלה התמונה להתבהר: חוה הולצהאואר, המנהלת האזורית של הליגה נגד השמצה בדרום ארה”ב, הודיעה שנראה כי הרצח “נבע ממעשה שוד שחרג משליטה”.

“עד עתה לא נמצאה שום הוכחה שהמניע לרצח היה אנטישמיות”, אמרה הולצהאואר, שקיבלה תדרוך מהמשטרה. “זו טרגדיה נוראה. בעוד שהמניע לפשע נמצא עדיין בחקירה, שום דבר לא יכול להצדיק רציחתו של אדם חף מפשע שהלך להתפלל בבית-הכנסת בשבת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הקב
    09/08/2014 23:37
    יפה יוסף
  1. היגיע הזמן לעלות לארץ.יהודי ספרד הרגישו טוב בירושליים של ספרד עד שגורשו וכן באירופה היהודים היו מבוססים ולא רצו לעלות לארץ וכעת הד’ שם עינו דוקא על בעלי היכולת לעלות ובכל זאת מסרבים לעלות.איפה היהודים ואיפה האמונה?מאז ומתמיד היו היהודים רחוקים מהאמונה הנכונה גם רש”י אומר זאת בפרשת אתחנן פסוקט’ “אם תעוותו אותם מתוך שכחה”כולם מעוותים את התורה לכן אף אחד לא עולה ולא קורא לעלות עד שמרגישים על הבשר.לעלות ולעלות מיד.

  2. אורתדוקסי?!
    10/08/2014 03:24
    שרה
  3. חרדי חסיד חב”ד יהודי יקר שקט וצנוע