בגלל “התנהגותו הרעה והחמורה”: אלאור אזריה לא יוכר כנכה צה”ל

משרד הביטחון דחה את דרישתו של אלאור אזריה וקבע כי הוא לא סובל מנכות ולא יקבל פיצוי מהמדינה על הפרשה • אזריה טען כי נפגע נפשית עקב התקרית שבה היה מעורב ועוררה סערה
חרדים 10
ח' כסלו התשפ"א / 24.11.2020 19:23

משרד הביטחון דחה היום (שלישי) את דרישתו של אלאור אזריה להכיר בו כנכה צה”ל.

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

על פי דיווח בחדשות 13, באגף השיקום הסבירו כי דחו באופן עקרוני את הבקשה של אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון כשהיה לוחם בחטיבת כפיר, בשל “התנהגותו הרעה והחמורה”, ומשום כך הוא לא יקבל פיצוי מהמדינה על הפרשה.

אזריה ביקש לקבל הכרה כנכה צה”ל לפני כחמישה חודשים, משום שלטענתו הוא נפגע נפשית עקב התקרית שבה היה מעורב ועוררה סערה שנמשכה שנים.

אם משרד הביטחון היה מקבל את התביעה, ועדת התגמולים היתה מתכנסת כדי לקבוע כמה אחוזי נכות ייזקפו לזכותו, והאם יהיה זכאי לקצבה כספית חודשית או למענק חד פעמי.

בהרשעתו של אזריה קבעו השופטים: “לא הייתה הצדקה לירי. העובדה שהיה מחבל על הקרקע שביקש לקטול חיי חיילים אין בה להצדיק פעולה לא מידתית. הירי של אזריה לא עולה בקנה אחד עם הוראות הפתיחה באש”.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: “בקשתו של אלאור אזריה להכיר בו כנכה צה”ל נבחנה בכובד ראש ובדיון מעמיק על ידי כלל הגורמים המוסמכים לכך במשרד הביטחון.

לאור הרשעתו של אזריה בעבירת הריגה, בשתי ערכאות (בית הדין הצבאי המחוזי ובית הדין הצבאי לערעורים) ולאור קביעותיו החד משמעיות של בית הדין הצבאי, הוחלט במשרד הביטחון לדחות את בקשתו להכרה לפי חוק הנכים. זאת בהתאם לסעיף 9 לחוק, הקובע שמי שנכותו נגרמה כתוצאה מ’התנהגות רעה חמורה’, לא יהיה זכאי לזכויות והכרה על פי החוק. יודגש, כי אלאור אזריה זכאי לערער על החלטה זו לבית המשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות