מחקר אמריקני גילה: עטיית מסכה בולמת התפשטות מגיפת הקורונה

מרכז לבקרת מחלות בארצות הברית בחן את השפעת ההנחייה לעטות מסכות ברחבי קנזס על מצב התחלואה בקורונה במדינה • הממצאים הראו: ירידה משמעותית בכמות הנדבקים במחוזות ששמרו • דו"ח אמ"ן: "הנחיה זו חשובה ביתר שאת בעונת החורף"
חרדים 10
ח' כסלו התשפ"א / 24.11.2020 15:07

דו”ח של אגף המודיעין שפורסם היום (שלישי) מדגיש כי עטיית מסכות מרסנת ומקטינה את התפשטות הקורונה.

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

לפי הדו”ח, במחוזות שונים במדינת קנזס בארה”ב שם חלה חובה לעטות מסכה – חלה ירידה של 6% במספר הנדבקים בקורונה לעומת עלייה של 100% במחוזות שלא אימצו את ההוראה.

הנתונים מופיעים במחקר של המרכז לבקרת מחלות האמריקני (CDC) ומתייחסים לחודשים יוני עד אוגוסט.

ב-3 באפריל 2020 המליץ ה-CDC על שימוש של כלל הציבור במסכות, לאחר שהוכח כי הן מגינות גם על עוטה המסכה וגם על סביבתו, כדי להאט את התפשטות הנגיף במקומות שבהם קיים קושי בשמירה על ריחוק פיזי.

24 מחוזות בקנזס אכפו את הנחיית ה-CDC, אך 81 מחוזות נותרים הוחלט שלא לאשר את ההנחיה.

לאור ממצאי המחקר, קבע ה-CDC כי החלת חובת עטיית מסכות במרחב הציבורי בקנזס הובילה להכלה ולריסון של המגפה במחוזות שיישמו בפועל את ההנחיה הזו. במחוזות אלה נצפתה מגמת תחלואה עולה, שהתהפכה בבירור לאחר שהחלו ביישום ההוראה.

לעומת זאת, במחוזות שבחרו שלא ליישמה, טיפסה התחלואה באופן חד. על כן, קובע הארגון, מסכות מהוות כלי חשוב ביותר לשליטה בהתפשטות המגפה.

מחקר זה מצטרף לנתוני מחקר מקיף שסקר 196 מדינות בעולם, ולפיהם במדינות שבהן הונהגה חובת חבישת מסכות, או שבהן עטיית מסכות נהוגה חברתית – כמו במזרח – שיעורי התמותה מקורונה היו נמוכים יותר משמעותית, לעומת מדינות שבהן לא הונהגה חובה זו.

באגף המודיעין ציינו נתונים נוספים מארה”ב, שלפיהם נרשמה ירידה בנתוני התחלואה ב-15 מדינות שאימצו את ההנחיה לחבישת מסכות, בהתאם להמלצת ה-CDC ,לעומת מדינות אשר לא הנהיגו חובה זו.

באגף המודיעין אומרים: “נתונים אלה מדגימים שוב את החשיבות הרבה שבעטיית מסכות וביישום מדיניות המחייבת זאת, על מנת לרסן את התפשטות מגפת הקורונה. עטייה נכונה, נרחבת ושיטתית של מסכות תקניות על ידי הציבור צפויה להוביל להפחתה ניכרת של קצב ההדבקה בנגיף בארץ, לצמצום ממשי בממדי התחלואה והתמותה לאורך זמן, ובכך לאפשר את צמצום המגבלות המשקיות שמחירן לכלכלת ישראל ולציבור – כבד.

“לפיכך, יש לפעול ליישום קפדני של עטיית מסכות באמצעות הסברה נרחבת ואכיפה מסיבית, תוך מתן דגש מיוחד לדרך העטייה הנכונה של המסכות”.

עוד צוין בדו”ח: “הנחיה זו חשובה ביתר שאת בעונת החורף, שבה אנשים נוטים יותר להצטופף בחללים סגורים שבהם הסיכון להדבקה גבוה בהרבה משהייה באוויר הפתוח. בכל סביבה שאינה במסגרת הקפסולה המשפחתית, מומלץ לעטות מסכה בכל עת, ובמצבים שבהם מוסרת המסכה (אכילה, שתייה, פעילות ספורטיבית) יש להקפיד על ריחוק מוגבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות